دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی آماده و نمونه اقدام پژوهی مربوط به کلیه پست های سازمانی

محل لوگو

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اقدام پژوهی دبیر شیمی

اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

اقدام پژوهی دبیر دینی عربی

اقدام پژوهی خدمتگزار

اقدام پژوهی مربی بهداشت

اقدام پژوهی مدیر

اقدام پژوهی معاون عمومی

اقدام پژوهی معاون اجرایی

اقدام پژوهی معاون آموزشی

اقدام پژوهی معاون فنی

اقدام پژوهی معاون پرورشی

اقدام پژوهی مشاور

اقدام پژوهی دبیر تاریخ

اقدام پژوهی دبیر هنر

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اقدام پژوهی سرپرست خوابگاه

اقدام پژوهی انباردار

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر فلسفه و منطق

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کودکیاری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته چاپ

اقدام پژوهی هنرآموز رشته صنایع دستی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته حسابداری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساخت و تولید

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تاسیسات

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکترونیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کامپیوتر

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نمایش

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقاشی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته خوشنویسی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تربیت بدنی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته گرافیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساختمان

اقدام پژوهی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1043
  • بازدید دیروز : 1061
  • بازدید کل : 282619

اقدام پژوهی دبیرشیمی چگونه توانستم بوسیله ی فناوری اطلاعات IT سطح علمی دانش آموزانم را در درس شیمی بالا ببرم و در جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم؟


اقدام پژوهی دبیرشیمی چگونه توانستم بوسیله ی فناوری اطلاعات IT سطح علمی دانش آموزانم را در درس شیمی بالا ببرم و در جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم؟

اقدام پژوهی دبیرشیمی چگونه توانستم بوسیله ی فناوری اطلاعات IT سطح علمی دانش آموزانم را در درس شیمی بالا ببرم و در جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم؟در قالب ورد وقابل ویرایش در 30صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

مقدمه

در سال هاي اخير، برخي از كشورهاي مسلمان در حال توسعه، با استفاده از نوآوري هاي آموزشي نظير تلفيق رشته هاي درسي بهره گيري از علم و فناوري، توسعه پژوهش در آموزش، ايجاد مدارس هوشمند و مجازي، توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در مدرسه ها و ...... توانسته اند، بسياري از موانع را بردارند و از آموزش و پرورشي پيشرفته برخوردار شوند. نتيجه تجربيات اين كشورها نشان مي دهد كه در امر آموزش، تغيير نگرش دبیران، بسيار مؤثرتر از توسعه ابزارهاي جديد آموزشي است. به ديگر سخن، تحول در آموزش و پرورش بايد از دبیر و كلاس درس شروع شود.

هرگز دور از انتظار نيست كه فناوري اطلاعات و ارتباطات، تنها پس از دو دهه بعد از ظهور، به اين اندازه بر مبادله اطلاعات، آن هم به صورت online در عرصه ها و ابعاد گوناگون زندگي بشري تأثير بگذارد و هر روز، بيش تر و سريع تر از ديروز بر محدوديت هاي زماني و مكاني غلبه كند، مرزهاي جغرافيايي را در هم نوردد و جهان را در چنگال كاربران خود قرار دهد. در عين حال بتواند پا به ميدان تعليم و تربيت بگذارد و از جمله، آموزش شيمي را به گونه اي باور نكردني متأثر سازد.

حجم بالاي اطلاعات علمي – آموزشي ارائه شده و قابل دسترس در هزارها پايگاه اينترنتي، بهره گيري از عكس و تصوير، نقاشي متحرك، فيلم و فايل هاي صوتي و ديگر رسانه ها آن هم در فضايي تعاملي، در كنار ارائه مقاله هاي علمي – پژوهشي فراواني كه در نشريات معتبر در زمينه استفاده بهينه از اين امكانات منتشر شده است، همچنين برگزاري همايش هاي ملي، منطقه اي و بين المللي حقيقي يا مجازي در زمينه استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش شيمي، گوياي آغاز پديده اي نو در آموزش اين شاخه مهم علم تجربي است. رويدادي كه پژوهشگران اين عرصه از آن با عنوان «جهاني شدن آموزش شيمي» ياد مي كنند.

شايد مفهوم جهاني شدن در عرصه تجارت و رقابت همه كشورها در پيوستن به سازمان تجارت جهاني از يكسو و چالش هاي ناشي از جهاني شدن اقتصاد و تأثير نامطلوب آن بر شرايط كار و زندگي مردمان برخي كشورهاي عضو، جهاني شدن در هر زمينه اي را در افكار عمومي، اقدامي با تبعات نامطلوب و چه بسا مخرب جلوه دهد. اما مانند هرپديده نوظهور ديگري بايستي با مطالعه دقيق، نگاهي همه جانبه گرايانه و البته با احتياط، جنبه هاي مثبت و منفي جهاني شدن آموزش شيمي را بررسي كرده، و سپس در راستاي تحقق آن گام برداشت. اقدامي كه به دليل ارتباط تنگاتنگ با عرصه تعليم و تربيت مي تواند از حساسيت هاي ويژه اي نيز برخوردار باشد. دغدغه هايي كه سياستگزاران عرصه هاي ديگري همچون عرصه فرهنگي، اجتماعي و سياسي را نيز فرا گيرد.

بیان مسئله

در حال حاضر، آموزش شيمي در كشور موضوعي ملّي تلقي مي شود كه پس از نيازسنجي هدف هاي آموزشي تعيين مي شوند و روش ها و رويكردهاي لازم براي تحقق آن ها در قالب راهنماي برنامه درسي تبلور مي يابد. سپس مواد آموزشي گوناگون از جمله كتاب درسي براساس برنامه درسي مصوب و اعتباربخشي شده طراحي و توليد شده، جهت به كارگيري در فرايند تدريس، راهي كلاس هاي درس در سراسر كشور مي شود. اما با كمي درنگ پرسش هاي بسياري به ذهن خطور مي كند؛ جهاني شدن آموزش شيمي به چه معناست؟ چگونه روي مي دهد؟ شرايط لازم براي وقوع آن چيست؟ چه نتايج مثبت و احتمالاً تبعات نامطلوبي براي نظام تعليم و تربيت ما در پي خواهد داشت؟ آيا هم اكنون اين فرايند آغاز شده است و ما درگير آن هستيم؟ يا هنوز در پله نخست آن ايستاده ايم؟ اگر بخواهيم با اين تحول همگام شويم، از كجا و چگونه بايد آغاز كرد؟ هزينه مورد نياز براي ايجاد اين هماهنگي چقدر است؟ و .....

كارشناسان مجرب آموزش شيمي در جهان بر اين باورند كه اينترنت نقشي كليدي در فرايند جهاني شدن آموزش شيمي ايفا كرده و مي كند و توليدات علمي – آموزشي معتبر ارائه شده در اين شبكه جهاني به همراه شرايط تعاملي استفاده از آن ها توانسته است بستر مناسبي را براي تحقق اين امر فراهم آورد. به اين دلايل مبادله اطلاعات با اين زبان مشترك را به منظور حركت در مسير جهاني شدن آموزش شيمي لازم دانسته، ضمن آن كه باور دارند جهاني شدن فرايندي دوسويه است و بايستي همه كشورها ضمن مصرف، در توليد اطلاعات قابل ارائه در شبكه جهاني وب مشاركتي فعال داشته باشند....

منابع مورد استفاده:

  1. آهنچيان، محمدرضا و ديگران (1383) اقدام پژوهي:راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.

  2. ارشدي، نعمت الله (1386) جهاني شدن و آموزش شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره بيست ويكم، شماره2، زمستان.

  3. اميري، محمدعلي ( 1369). تفكر درباره تحولات آينده آموزش و پرورش، تهران: انتشارات مدرسه.

  4. ايراني، يوسف؛ بختياري، ابوالفضل (1382) روش تحقيق عملي(اقدام پژوهي)، تهران،

نشر لوح زرين.

  1. بايرم، اليزابت؛ بينگهام، مارگارت(1385) تلفيق فناوري در مدارس، مترجم، نونا حسن پور اينانلو، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست ويكم، شماره8، ارديبهشت.

  2. توكلي، معصومه (1385) آموزش مفهوم مول به روش مبتني بر IT ، رشد آموزش شيمي، دوره بيستم، شماره1، پاييز.

  3. چارياني، ابوالقاسم (1380) تأثير ICT بر برنامه ريزي درسي، دفتر برنامه ريزي و تأليف

آموزش هاي فني و حرفه اي، كاردانش.

  1. خلخالي، مرتضي (1381) پرسش هاي مفهومي و مسايل چالش برانگيز در شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره پانزدهم، شماره4، تابستان.

  2. دلوز، ژاك (1380) آموزش براي قرن بيستم و يكم، ترجمه افتخارزاده، سيد فرهاد، تهران: انتشارات عابد.

  3. ديناروند، حسن(1382) مدارس در عصر اطلاعات، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره نوزدهم، شماره9، تابستان.

 

اقدام پژوهی دبیرشیمی چگونه توانستم بوسیله ی فناوری اطلاعات IT سطح علمی دانش آموزانم را در درس شیمی بالا ببرم و در جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم؟در قالب ورد وقابل ویرایش در 30صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود اقدام پژوهی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما