دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی آماده و نمونه اقدام پژوهی مربوط به کلیه پست های سازمانی

محل لوگو

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اقدام پژوهی دبیر شیمی

اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

اقدام پژوهی دبیر دینی عربی

اقدام پژوهی خدمتگزار

اقدام پژوهی مربی بهداشت

اقدام پژوهی مدیر

اقدام پژوهی معاون عمومی

اقدام پژوهی معاون اجرایی

اقدام پژوهی معاون آموزشی

اقدام پژوهی معاون فنی

اقدام پژوهی معاون پرورشی

اقدام پژوهی مشاور

اقدام پژوهی دبیر تاریخ

اقدام پژوهی دبیر هنر

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اقدام پژوهی سرپرست خوابگاه

اقدام پژوهی انباردار

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر فلسفه و منطق

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کودکیاری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته چاپ

اقدام پژوهی هنرآموز رشته صنایع دستی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته حسابداری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساخت و تولید

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تاسیسات

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکترونیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کامپیوتر

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نمایش

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقاشی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته خوشنویسی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تربیت بدنی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته گرافیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساختمان

اقدام پژوهی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 429
  • بازدید دیروز : 1454
  • بازدید کل : 346029

اقدام پژوهی معاون آموزشی چگونه توانستم باراهکارهای موثر بر تربیت دینی دانش آموزان افغانی آنها را از آسیب های اجتماعی دور کنم؟


اقدام پژوهی معاون آموزشی چگونه توانستم باراهکارهای موثر بر تربیت دینی دانش آموزان افغانی  آنها را از آسیب های اجتماعی دور کنم؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی چگونه توانستم باراهکارهای موثر بر تربیت دینی دانش آموزان افغانی آنها را از آسیب های اجتماعی دور کنم؟در قالب ورد وقابل ویرایش در34 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

چکیده

بچه‌ها هنگام تولد ، دارای جنسیت دختر یا پسرند ، جنسیتی که می‌تواند متاثر از نگرش‌ها ، دیدگاه‌ها و برداشت‌های متفاوت افراد جامعه باشد . والدین و برداشت‌های متفاوت افراد جامعه باشد . مدیران می‌توانند با برقراری رابطه‌ای دوستانه ، توام با اعتماد و احترام ، درباره‌ی مسایل و موضوعات مختلف ، از جمله امور جنسی ، اطلاعات و آگاهی‌های لازم و صحیح به آن‌ها بدهند . آنها می‌توانند از این طریق با افکار ، احساسات و هیجانات جنسی دانش آموزانشان به صورت فعال و پویا آشنا باشند و مبانی ارزشی خود را به تدریج در آن مستحکم سازند . توصیه‌هایی که مدیران به دانش آموزانشان (چه دختر و چه پسر) می‌کنند ، باید در برگیرنده‌ی اطلاعات و دانسته‌هایی درباره‌ی روابط انسانی ، هویت جنسی ، رعایت مسایل بهداشتی ، مهارت‌های زندگی ، ارزش‌ها و اخلاقیات انسانی ، بیان احساسات و نیازها ، تصمیم‌گیری‌های مسئولانه و حفظ و افزایش عزت‌نفس آنان باشد . هر چقدر مدیران از نقش‌های جنسیتی خود رضایت و خشنودی بیش‌تری داشته باشند ، بهتر می‌توانند دیدگاه‌ها و هویت خود را به دانش آموزانشان نیز انتقال دهند و الگویی شایسته برای آنان باشند . دانش آموزان نیازمند شرایط و موقعیت‌هایی‌اند که بتوانند مهارت‌های اساسی زندگی را بر اساس اصل احترام گذاشتن به اخلاقیات و دیدگاه‌های خانوادگی بیاموزند و تجربه کنند . بنده در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم به تربیت جنسی و اخلاقی در دانش آموزان افغانی بپردازم و آنها را از آسیب های اجتماعی ناشی از این پدیده دور کنم.

مقدمه

  گفت‌وگو و پاسخ‌گویی به پرسش‌های جنسی دانش آموزان باید متناسب با سن ، شیوه‌ی آموزش و درک آنان باشد . مدیران می‌توانند هر بار که فرصتی پیش می‌آید تا درباره‌ی احساسات ، هیجانات ، ارزش‌ها و عقاید خودشان درباره‌ی رفتارهای جنسی شایسته و پسندیده صحبت کنند ، بحث ساده‌ای پیش بکشند و با آگاه سازی‌های تدریجی دانش آموزانشان ، رابطه‌ای صمیمانه با آن‌ها برقرار سازند ؛ رابطه‌ای که در سال‌های بعد می‌تواند موجب ارتباط دایم آن‌ها با یکدیگر شود .

برخی از مدیران به دلیل عقاید و بینش‌های خود ، علاقه‌ای به صحبت کردن درباره‌ی مسایل و آموزه‌های جنسی ندارند . زیرا تصور می‌کنند ارایه‌ی اطلاعات موجب بیدار شدن غریزه‌ی جنسی دانش آموزانشان می‌شود . در حالی که باید بدانند هر چه اطلاعات و دانسته‌های دانش آموزان درباره‌ی بدن خود و مسایل مربوط به جنسیتشان بیش‌تر و صحیح‌تر باشد ، رفتار‌های جنسی آگاهانه‌تری از خود بروز می‌دهند . بچه‌ها به هر حال کنجکاوی خود را از طریق منابع مختلف ، مثل دوستان ، نشریات ، رسانه‌ها و ... ارضا می‌کنند. به همین سبب مدیران و اعضای موثر خانواده بهتر است برای اطمینان حاصل کردن از آموزش سالم آنان ، وظیفه‌ی آگاهی دهنده‌ی اصلی را خود به عهده بگیرند .

نکته‌ی دیگر در این زمینه آن است که مدیر هنگام آموزش دادن مسایل جنسی به دانش آموزانشان خوب است به عکس‌العمل‌ها و رفتارهای خود حین صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن با دانش آموزان توجه داشته باشند . اگر اخم کنید ، عصبانی شوید یا حالت دفاعی به خود بگیرید ، دانش آموز شما تصور می‌کند که نمی‌تواند رابطه‌ای دوستانه با شما برقرار کند و پرسش‌های خود را به راحتی از شما بپرسد ، لذا از رو در رو شدن و برخورد با شما اجتناب می‌کند و ترجیح می‌دهد این گونه مسایلش را یا سرکوب کند ، یا نادیده بگیرد یا با دیگران در میان بگذارد .از این رو در سال تحصیلی اخیر بنده پس از گفتگو ها پیرامون مسائل جنسی به تربیت اخلاقی و جنسی در دانش آموزانم پرداختم....

منابع

- انبارکی ، میترا ، نوجوانان و مد در ایران ( 1389 )، مجله اینترنی فصل نو،( 1389 ) ، سال پنجم، شماره 54 ، ص 16

- باقری نژاد ، مرتضی ( 1380 ) بررسي جامعه شناختي مدگرايي دانش آموزان پايه هاي دوم و سوم دبيرستانهاي پسرانه شهر كرمان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ،سال 1380 ، دانشگاه شهید با هنر کرمان

- حسینی شاهرودی ، سید مرتضی (1390 ) ،ابعاد دین

- حیدری ، محمدرضا ( 1376 ) پژوهشي در پديده مدگرايي نوجوانان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، سال 1376 ، دانشگاه فردوسي مشهد

- خسروی زاده، ادریس( 1387 )، بررسی جامعه شناختی رذایل اخلاقی .

- سراج زاده سید حسین ( 1387 )، بررسی رابطه دینداری با احساس آنومی و کجروی در میان نمونه ای از دانشجویان، مجله مسائل اجتماعی ایران، سال 16 ، شماره 63 ، ص 63

- سیف ، علی اکبر ( 1378 )، روشهای اندازه گیری و ارزشیابی، تهران، چاپ نیل

- شایان مهر، علیرضا ( 1377 )، دایرة المعارف تطبیقی علوم اجتماعی، جلد اول، تهران، نشر کیهان،

- شجاعی زند، علیرضا ( 1384 ) ، مدلی برای سنجش دینداری در ایران ، مجله جامعه شناسی ایران ، دوره ی ششم ، شماره ی 1

- شکوهی ، مسعود( 1388 )، حقیقت مد و رذایل اخلاقی، مجله اینترنی فصل نو، سال 1388 ، سال پنجم ، شماره 54 ، ص 16-54

- رفیع پور، فرامرز( 1372 )، کند و کاوها و پنداشت ها ، تهران، شرکت سهامی انتشارات

 

اقدام پژوهی معاون آموزشی چگونه توانستم باراهکارهای موثر بر تربیت دینی دانش آموزان افغانی آنها را از آسیب های اجتماعی دور کنم؟در قالب ورد وقابل ویرایش در34 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود اقدام پژوهی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما