دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی آماده و نمونه اقدام پژوهی مربوط به کلیه پست های سازمانی

محل لوگو

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اقدام پژوهی دبیر شیمی

اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

اقدام پژوهی دبیر دینی عربی

اقدام پژوهی خدمتگزار

اقدام پژوهی مربی بهداشت

اقدام پژوهی مدیر

اقدام پژوهی معاون عمومی

اقدام پژوهی معاون اجرایی

اقدام پژوهی معاون آموزشی

اقدام پژوهی معاون فنی

اقدام پژوهی معاون پرورشی

اقدام پژوهی مشاور

اقدام پژوهی دبیر تاریخ

اقدام پژوهی دبیر هنر

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اقدام پژوهی سرپرست خوابگاه

اقدام پژوهی انباردار

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر فلسفه و منطق

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کودکیاری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته چاپ

اقدام پژوهی هنرآموز رشته صنایع دستی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته حسابداری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساخت و تولید

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تاسیسات

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکترونیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کامپیوتر

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نمایش

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقاشی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته خوشنویسی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تربیت بدنی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته گرافیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساختمان

اقدام پژوهی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 872
  • بازدید دیروز : 984
  • بازدید کل : 192869

اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم نغمه در پایه اول برطرف سازم ؟


اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم نغمه در پایه اول برطرف سازم ؟

اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم نغمه در پایه اول برطرف سازم ؟در قالب ورد وقابل ویرایش در28 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

چکیده:

اين گو نه مشكلات تنها منجر به افت تحصيلي و اتلاف اقتصاد خا نواده و كشورنمي شود بلكه به خاطر عدم آگاهي صحيح و درست معلمان ووالدين در اكثر مواقع به سرزنش وتحقيردانش آموزان منجر شده و حس ناخو شايند خود ضعيف پنداري و كاهش اعتماد به نفس رادر روح پاكشان به وجود مي آورد و چه بسا بسياري از اين مشكلات قبل از ورود به دبستان و يا همان اول دبستان قا بل پيشگيري هستند و مي توان به صرف زما ني اندك علل مشكل را شنا سايي ودر مان كرد 0سپس معلمان و مربيان اگر از اطلا عات كا في و مها رت هاي لازم بر خوردار نباشد ممكن است بسياري از اختلالات را در كودك تثبيت كنند. چنان چه از تعريف نا توا ني ها ياد گيري در مفهوم خاص آن عدول كنيم و هر نوع مشكل ادراكي منجر به افت تحصيلي و كاهش ميزان پيشرفت تحصيلي را ناتواني ياد گيري به حساب آوريم تعداد دانش آ موزان درگير اين مشكل درصد بسيار بالايي را به خود اختصاص خواهد داد . عده اي از معلمان مدارس و والدين كود كان غالبا براي حل مشكل كود كان از روشهاي قديمي و گاه منسوخ كمك ميگيرند كه علاوه برصرف انرژي و وقت فراون نه تنها به افت تحصيلي و اتلا ف بودجه پا يان نمي پذيرد بلكه به سرزنش و تحقير دانش آموزان، تشكيل خود انگاره منفي و كاهش عزت نفس آنان انجا ميده و سلا مت روانشا ن را به مخاطره مي اندازد و چه بسا آنان را به مكانيزم هاي دفاعي ناموفق مي كشا ند 0 مشكلات دانش آموزان در مدرسه به خانه و خانواده را ه مي گشايد و اضطراب و نا خشنودي را در همه ي فضاي زندگي مي پراكند و حاصل اين همه ،آسيب سختي است كه به بهداشت رواني جامعه وارد مي شود 0بنا براين بسيار مهم است كه مشكلات ياد گيري به درستي شنا سايي و سپس تحت درمان قرار گيرند 0 قطعا راهبرد هاي مفيد و اثر بخش جهت درمان اختلا لات يا دگيري وجود دارد كه معلمين و اوليا بايستي از آنها آگاه باشند 0 در ادامه راهبرد هاي آمو زشي در زمينه درمان اختلالات املا نويسي خواهد آمد .

ريشه تمام ضعف هاي آموزشي هر چند علل مختلفي دارد ليكن مهمترين علت از علل مربوطه ضعف در مهارت خواندن دانش آموزان است . چنان كه در تحقيق پرلز كه چند سال پيش انجام گرفت كشورمان در رتبه هاي آخر مهارت خواندن قرار گرفته است و شايان توجه است كه فعاليت خاصي جهت رفع نقيصه مورد نظر انجام نگرفته است.

مقدمه

براي بررسي در س املا ابتدا لازم است كه خود كلمه ي املا را تعريف نمائيم . در تعريف املا مي توان به پر كردن ،از خود چيزي گفتن ،نوشتن مطلبي كه ديگري تقرير مي كند ، درست نويسي و..... اشاره كرد. طي بررسي هاي به عمل آمده دانش آموزان دوره ابتدايي در درس املا به نوعي بيشترين افت تحصيلي را دارند كه اين دلايل افت، بايد بررسي و بر طرف شوند. در خصوص ضعف املاي دانش آموزان پايه اول بايد در نظر داشت كه ضعف املا يا ضعيف بودن آن نسبت به ساير دروس و دروس پايه هاي بالاتر به لحاظ اينكه مواد درسي مختلفي وجود دارد و ضعف املا در اين پايه ها نمود بيشتري دارد.

در بازديد هايي كه از كلاسهاي مختلف، در طول سال تحصيلي به عمل آمده است موضوع مهارت خواندن ،دانش آموزان مورد بررسي قرار گرفته است كه ضعف مهارت خواندن دانش آموزان مشهود است در صورتي كه در هيچ جايي صحبت از اين نارسايي و راهكاري جهت رفع آن ارائه نشده است.

مهارت خواندن نقش پايه و مادري در آموزش دارد . مهارت خواندن پيش نياز فرگيري مهارت ديكته نويسي –علوم تجربي-انشا-رياضي بالاخص حل مسئله مي باشد . مثلا در انشا كه خلق و توليد متن است توانايي فرا گيران پايين است در صورتي كه صحبت از ضعف انشا هيچ وقت بيان نمي شود.

در دوره ابتدايي به خصوص در پايه هاي پايين تر دانش آموزان بيشترين وقت خود را صرف درست نويسي به صورت تمرينهاي كتاب بنويسيم و يا به صورت نوشتن املا هاي مختلف مي كند كه به درست نويسي و املا دانش آموزان در اين دوره بايد توجه لازم و كافي شود و در همين پايه ها مي توان مشكلات درست نويسي را شناسايي و تا حدود زيادي بر طرف كرد، زيرا تحقيقات نشان داده كه ميزان غلط نويسي كلمات فارسي با افزايش سن كاهش مي يابد و درست نويسي با افزايش سن رابطه ي مستقيمي دارد . براي بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان در درس املا ابتدا بايد علل غلط نويسي دانش آموزان شناخته شود و سپس جهت رفع اين علل تا حد توان كوشيد....

فهرست منابع:

1- بني اسدي ، حسين (1384) ، آشنايي با طرح ارزشيابي توصيفي ؛ تهران : آزمون نوين.

2- تبريزي ، مصطفي (1384) ، درمان اختلالات ديكته نويسي ؛ تهران : انتشارات فراروان ، چاپ دهم.

3- تبريزي ، مصطفي (1380) ، درمان اختلالات رياضي ؛ تهران : انتشارات فراروان ، چاپ پنجم.

4- حاجي اسحاق ، سهيلا ، (1382) ، آموزش راههاي يادگيري (الگوي يادسپاري) ؛ همدان : انتشارات ميهن نو.

5-حبيب الله پور ، منيژه و محمدي رودباري ، فرشته (1381) ، برگزيده هاي پژوهشي در عمل ، كارشناسي تحقيقات سازمان آ. پ مازندران ، چاپخانه نيما.

اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم نغمه در پایه اول برطرف سازم ؟در قالب ورد وقابل ویرایش در28 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود اقدام پژوهی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما