دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی آماده و نمونه اقدام پژوهی مربوط به کلیه پست های سازمانی

محل لوگو

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اقدام پژوهی دبیر شیمی

اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

اقدام پژوهی دبیر دینی عربی

اقدام پژوهی خدمتگزار

اقدام پژوهی مربی بهداشت

اقدام پژوهی مدیر

اقدام پژوهی معاون عمومی

اقدام پژوهی معاون اجرایی

اقدام پژوهی معاون آموزشی

اقدام پژوهی معاون فنی

اقدام پژوهی معاون پرورشی

اقدام پژوهی مشاور

اقدام پژوهی دبیر تاریخ

اقدام پژوهی دبیر هنر

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اقدام پژوهی سرپرست خوابگاه

اقدام پژوهی انباردار

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر فلسفه و منطق

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کودکیاری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته چاپ

اقدام پژوهی هنرآموز رشته صنایع دستی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته حسابداری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساخت و تولید

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تاسیسات

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکترونیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کامپیوتر

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نمایش

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقاشی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته خوشنویسی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تربیت بدنی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته گرافیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساختمان

اقدام پژوهی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 714
  • بازدید دیروز : 1456
  • بازدید کل : 246714

اقدام پژوهی دبیرر یاضی چگونه توانستم با تغییرروش تدریس ازسنتی به فعال وروشهای نوین انگیزه و علاقه دانش آموزان متوسطه دوم رادردرس ریاضی بالا ببرم؟


اقدام پژوهی دبیرر یاضی چگونه توانستم با تغییرروش تدریس ازسنتی به فعال وروشهای نوین انگیزه و علاقه دانش آموزان متوسطه دوم رادردرس ریاضی بالا ببرم؟

اقدام پژوهی دبیرر یاضی چگونه توانستم با تغییرروش تدریس ازسنتی به فعال وروشهای نوین انگیزه و علاقه دانش آموزان متوسطه دوم رادردرس ریاضی بالا ببرم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در41صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

مقدمه

قرن هاست که نظریه پردازان آموزشی بر این باورند، اگر فراگیران به جایی آن که صرفا دانش را دریافت کنند خود در جستجو و در صدد کشف آن باشند ، یادگیری با معناتر، عمیق تر، کامل تر ودر نتیجه مفیدتر خواهد بود.کما اینکه روش تدریس معلمان بزرگی همچون سقراط نیز بدین صورت بوده است.

از اوایل سال تحصیلی در سالهای گذشته همواره رفتار دانش آموزان در زنگ ریاضی توجه اینجانب را به خود جلب می کرد. بدان معنا که در این زنگ شاهد چهرهای درهم بی حوصله آنان بودم، بعضی از دانش آموزان در این زنگ باهم صحبت می کردند ویا بی مورد اجازه برای بیرون رفتن می گرفتند.وبی دلیل داخل کلاس راه می رفتند.ودر واقع بیشتر از هر چیز که مرا متعجب می کرد کم تحرکی وبی توجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود ونسبت به انجام تکالیف بی میل و رغبت بودنند.

به این معنی که در کلاس ریاضی علاوه بر این که غیرفعال هستند،تکالیف و فعالیت های مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دهند! همچین برای حل تمرین ها روی تخته تعداد کمی داوطلب می شدند.ودر صورت نوشتن مطلبی نادرست روی تابلو کسی نظری نمی داد.وبا توجه به تذکرات داده شده باز هم نسبت به نوشتن جواب صحیح در داخل دفتر وتوجه به آنها اصلا دقت وتوجه کافی را نداشته و با بی حوصلگی و بی رغبتی به تابلو نگاه می کنند.و با تمرین و تکرارهای فراوان درکلاس از نتایج آزمونهای ماهانه رضایت چندانی را نداشتم.

بیان مساله و توصیف وضع موجود:

اینجانب .......... با میزان تحصیلات ........ و ............ سابقه تدریس، در سال تحصیلی..............با سمت دبیر درس ریاضی پایه سوم تجربی متوسطه دوم آموزشگاه .... واقع در شهرستان ......... استان .......... مشغول به انجام وظیفه می باشم . این آموزشگاه دارای ...... کلاس درس و ..... دانش آموز بوده ....... نفر از همکاردبیر و..........همکار کادر دفتر می باشد.و همچنین لازم به ذکر است که این مدرسه .........و در شیفت........ فعالیت دارد.وشواهد حاکی از این است که از نظر اقتصادی و فرهنگی و همچنین میزان سواد خانواده های دانش آموزان در وضعیت نسبتا ضعیفی قرار دارند. از نظر وضعیت فیزیکی آموزشگاه مذکور دارای بنای ........ می باشد. ودارای ....... طبقه می باشد که دارای دفتر آموزشگاه،نمازخانه،کتابخانه،آبدارخانه،.....کلاس درس و ..... کلاس هوشمند که دارای دیتا پرژکتور می باشد،است.

ریاضی بدون شک یکی از مهم ترین درس هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس دبیر مربوطه، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند. در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود. از این رو آنچه دبیران نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال های گوناگون است ومهم تر از همه اینها ایجاد انگیزه است و بهترين انگيزه که مخصوصا در يادگيري و علاقه به رياضي نقش عمومي ايفا مي کند بيان ريشه هاي تاريخي و بيان تارخ رياضيات در پيشرفت رياضي مي باشد.به طور خلاصه می توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می‌باشد....

منابع ومآخذ

الف: کتاب ها:

1-اسپالدینگ ،چریل ال : (1377) ،انگیزش در کلاس درس،،مترجم محمد رضا ناییان و اسماعیل بیابانگرد،تهران، انتشاراتمدرسه

2-اسبورن ،الکس اس : (1375 ) ،پرورش استعداد همگانی ابداع و خلاقیت ،مترجم حسن قاسم زاده ،تهران ،انتشارات نیلوفر.

3-جی گالن سیلورویلیام ،ام الکساندر: (1388) ، برنامه ریزی درسی برای یادگیری بهتر ،مترجم غلام رضا خوی نژاد ، تهران ،انتشارات آستان قدس.

4-سیف ،علی اکبر: (1375 ) ،روانشناسی یادگیری و آموزش،تهران،انتشارات آگاه.

5-شعبانی،حسن: (1388) ، مهارتهای آموزش و پرورش،تهران:انتشارات سمت.

6- صفوی، امان الله : (1389) ،آموزش ریاضی به کودکان دبستانی با روش کشورهای پیشرفته، تهران: انتشارات رشد.

7-فونتا،دیوید : (1375 ) ،کنترل کلاس،مترجم حمزه و مجید محمدی،تهران ،انتشارات رشد.

8- فضلی­خانی، منوچهر: (1386) ،راهنمای عملی روش­های فعال و اکتشافی در آموزش، تهران ،انتشارت رشد.

9-قاسمی پویا ،اقبال : (1380) ،راهنمای علمی پژوهشی در عمل ،تهران ،پژوهشگاه تعلیم و تربیت.

10-کریمی دستگردی، علی : (1388) ،آموزش ابتدایی در شکل گیری مفاهیم ریاضی،تهران ،انتشارت صبا

11-مبینی،محمد تقی :(1380) ،آموزش ریاضیات قبل از دبستان،تهران،انتشارات آستان قدس.

12-معین ،محمد: (1381) ،فرهنگ فارسی معین ،تهران ،انتشارات معین

ب :مقاله ها:

1-ابراهیمی زرندی،محمد علی،(1381)،راهکارهای افزایش علاقه به ریاضی.

2-بیگم سجادی، شهر بانو ،(1392) ،چگونگیافزایش علاقه مندی دانش آموزان پایۀ اول دبستان به درس ریاضی و انجام فعالیت آنها ،

3-خلیلی ،مهری ،(1392) ،چگونه می توان با روش دست ورزی و تصویرو استفاده از راهبردهای حل مسئلهیادگیری ریاضی را آسان نمود.

4-کاضمیان مهتاج ،حسن ،(1390) ،چگونه می توانم مهارت های عملی علوم تجربی را در دانش آموزانم افزایش دهم.

5-نوری، زهرا، (1387) ،چگونه توانستم ضعف ریاضی دانش آموزان کلاس سوم را در رابطه با آموزش حل مسأله و فرم برطرف کنم و راهکارهای ترغیب دانش آموزان در درس ریاضی را بیابم.

 

اقدام پژوهی دبیرر یاضی چگونه توانستم با تغییرروش تدریس ازسنتی به فعال وروشهای نوین انگیزه و علاقه دانش آموزان متوسطه دوم رادردرس ریاضی بالا ببرم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در41صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود اقدام پژوهی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما