اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی چگونه توانستم مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی را در روجا دانش آموز پایه دوم بر طرف کنم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در29 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی
بیان مسئله
همان طور که می دانید اصول وپایه ی هر کشوری از آموزش وپرورش آن کشور نشأت می گیرد واگر کشوری بر آموزش و پرورش خود سرمایه گذاری کند،در بلند مدت شاهد پیشرفت های چشمگیری در تمام امورکشوری خواهند شد. درکشور ما نیز گرچه قبلأ اهمیت خاصی به آموزش وپرورش داده نمی شد ولی درچند سال اخیر در حال ارزش دادن و سرمایه گذاری در آن می باشند.
در کشور ما بر اساس سلسله مراتب، وزارت آموزش و پروش در رأس قرار دارد که بر سازمان های آموزش و پروش استانها نظارت دارد که این سازمان ها خود بر ادارات آموزش و پرورش شهرستانها ومناطق تابعه خود نظارت دارند و در نهایت این سلسه مراتب به مدارس ختم می شود که وظیفه تروجام وتربیت فرزندان این مرز وبوم را بر عهده دارند که همه این سازمانها و تشکیلات هدفی جزء تروجام و تربیت مردم کشور جهت به وجود آوردن نیروی کارآمد تر ندارند. البته در این راه تروجام وتربیت مشکلات فراوانی برای معلم ومتعلم وجود دارد که باید از عهده آنها برایند که من در این تحقیق به یکی از مشکلات که کمرویی و انزوا طلبی در دانش آموز خودم می باشد پرداخته ام و در تلاشم مشکل دانش آموز خود را با روش اقدام پژوهی برطرف کنم. در ادامه تحقیق با مراحل کار و نحوه ی انجام این تحقیق آشنا خواهید شد.
اهمیت موضوع
درآموزش و پرورش معلم نقش یاد دهنده ودانش آموزنقش یاد گیرنده(متعلم) رادارد. در این راه تعیم وتعلم مشکلات فراوانی بر سر راه وجود دارد که با همکاری معلم ومتعلم باید برطرف گردد تا امر آموزش به سهولت انجام گیرد.
از مشکلات عدیده ای که در دانش آموزان وجود دارد می توان غیبت های بیش از حد دانش آموز، بیش فعالی دانش آموز ، حواس پرتی و عدم توجه به درس ، اضطراب واسترس ، انزوا طلبی وکمرویی و... می باشد.
از میان این مشکلات انزواطلبی وکمرویی درمیان برخی از دانش آموزان وجود دارد. انزواطلبی وکمرویی عارضه ای است که باعث می شود کودک و نوجوان از برقرار کردن ارتباط با افراد و محیط خارج دوری می کندو این کودکانو نوجوانان نوعأ با تقلیل یافتن علایق ذهنی و عاطفی نسبت به اطرافیان خود از داشتن دوست نزدیک و صمیمی محرومند.(سیف، 1380 : 35).
این مشکل به نوبه ی خودنه تنها در روحیات فرد اثر می گذارد بلکه دردرس آن نیز تأثیر گذار خواهد بود و بهتر است معلم چاره ای برای برطرف کردن آن بیاندیشد. حال در مدرسه ی مادختری با نام روجا وجود دارد که دچار همین مشکل شده و ما در صدد آن هستیم که مشکل آن را برطرف کنیم که با چنین مسئله ای روبرو هستیم....
فهرست منابع و مــآخذ
1- شفيع آبادي، عبدا... . ناصري، غلامرضا.(1383) . نظريههاي مشاوره و روان درماني. تهران: ناشر مركز نشر دانشگاهي.
2- سيف، علي اكبر.(1384). تغيير ررفتار و رفتار درماني نظريهها و روشها. تهران: نشر دوران.
3- ليندن فيلد، گيل. (1383). اعتماد به نفس برتر . مترجم: حميد اصغريپور، نگار اصغريپور. تهران: ناشر جوانه رشد.
اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی چگونه توانستم مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی را در روجا دانش آموز پایه دوم بر طرف کنم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در29 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.