دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی آماده و نمونه اقدام پژوهی مربوط به کلیه پست های سازمانی

محل لوگو

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اقدام پژوهی دبیر شیمی

اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

اقدام پژوهی دبیر دینی عربی

اقدام پژوهی خدمتگزار

اقدام پژوهی مربی بهداشت

اقدام پژوهی مدیر

اقدام پژوهی معاون عمومی

اقدام پژوهی معاون اجرایی

اقدام پژوهی معاون آموزشی

اقدام پژوهی معاون فنی

اقدام پژوهی معاون پرورشی

اقدام پژوهی مشاور

اقدام پژوهی دبیر تاریخ

اقدام پژوهی دبیر هنر

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اقدام پژوهی سرپرست خوابگاه

اقدام پژوهی انباردار

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر فلسفه و منطق

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کودکیاری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته چاپ

اقدام پژوهی هنرآموز رشته صنایع دستی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته حسابداری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساخت و تولید

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تاسیسات

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکترونیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کامپیوتر

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نمایش

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقاشی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته خوشنویسی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تربیت بدنی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته گرافیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساختمان

اقدام پژوهی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 385
  • بازدید دیروز : 947
  • بازدید کل : 311743

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستیم دانش آموزان خود را از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی سوق دهیم ؟


اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستیم دانش آموزان خود را از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی سوق دهیم ؟

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستیم دانش آموزان خود را از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی سوق دهیم ؟در قالب ورد و قابل ویرایش در41صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

بیان مساله

امروزه در کشورهای متعدد جهان ساختارهای آموزشی متفاوتی اجرا می‌شود با این حال ما همواره با این پرسش روبه‌رو هستیم که چگونه می‌توانیم در دانش‌آموزان انگیزه و خود ارزیابی مثبت را بیشتر کنیم؟...

۱تلاش یعنی موفقیت: هر گاه معلم و دانش‌آموزان به این باور برسند که تلاش آنان یک موفقیت بزرگ است، به طور قطع همواره موفقیت را تجربه می‌کنند و از آن لذت می‌برند و نه تنها شکست موجب ناامیدی آنان نمی‌شود‌ بلکه آن را موقعیتی مغتنم برای کسب تجربه، جهت اصلاح کار و انجام تکلیفی دوباره با پشتوانه‌ای مبتنی بر تجربه می‌دانند. معنای موفقیت تنها رسیدن به هدف خاص و نتیجه نهایی و ارزش تعیین شده نیست زیرا ممکن است که با وجود تلاش، اهداف محقق نشود و صرف توجه به هدف موجبات دلسردی و بی‌علاقگی و احساس بی‌حاصلی در دانش‌آموزان شود و پیامد آن بروز رفتارهای نادرست از جمله خود ارزیابی‌های ناسالم، تقلب کردن، شفاف نبودن برای دست یافتن نتیجه به هر قیمت است.

۲از مثبت‌ها بگویید: همچنین بازخورد به موقع معلم نسبت به عملکرد دانش‌آ‌موزان نیز در بالا بردن خود ارزیابی تحصیلی بین دانش‌آموزان موثر است اما باید توجه داشت که همیشه از نکات مثبت و بازخوردهای مثبت شروع کنید.

۳تنوع داشته باشید: کودکان و نوجوانان تنوع‌طلب هستند. آنان از انجام کارهای تکراری خیلی زود خسته و بی‌انگیزه می‌شوند بنابراین توجه داشته باشید همیشه از یک نوع و روش استفاده نکنید و برای ایجاد خود ارزیابی تحصیلی دانش‌آموزان باید از شیوه‌های گوناگون مانند تکالیف نوشتاری، گفتاری، عملکردی، فردی، گروهی، خلاقیتی و... بهره گرفت.

۴از انتقادهای بی‌رویه، تحقیر کردن نظرات دانش‌آموزان پرهیز کنید.

۵ در خیال‌ها و رویاهای دانش‌آموزان شریک شوید.معلم یکی از ارکان اساسی آموزش و پرورش است و بدون در نظر گرفتن نقش او، نقش سازنده‌ای را نمی‌توان برای تعلیم و تربیت منظور کرد. معلم نه تنها متخصص مسائل آموزشی، بلکه راهنما،‌ سرمشق، مشاور مشفق و دوست و مشکل‌گشای دانش‌پژوهان است.

حال اگر معلم بتواند غیراز آنکه مسائل آموزشی را می‌آموزد، مشفقانه و مشتاقانه در صلاح و اصلاح رفتار و تربیت فراگیران بکوشد، با آنان نه از روی مقررات خشک آموزشی بلکه از روی احساس و عاطفة متعادل رفتار کند، موقعیت آنان را درک کند، خشک و عبوس و با اخم و ترشرویی برخورد نکند، حرمت و جایگاه آنان را پاس دارد و با آنان در تعامل و تفاهم باشد، کلاس درس، کلاس خوشایند و پرجاذبه خواهد شد و فراگیران برای حضور در چنین کلاسی اشتیاق نشان خواهند داد.

معلمی می‌تواند جذابیت کلاس را فراهم آورد که از نظر علمی توانا و مسلط باشد. در واقع اصلی‌ترین وظیفه آموزشی معلم یاد دادن و آموختن است و معلمی که از نظر علمی تواناتر باشد، بهتر می‌تواند این وظیفه را به انجام رساند. حال اگر وظیفة آموزشی معلم با کم‌آگاهی او به خوبی انجام نگیرد و کلاس درس او سطح مناسبی از اندیشه و دانایی را نداشته باشد، ممکن است فراگیران نسبت به حضور در چنین کلاسی احساس تردید کنند و به این نتیجه برسند که خودشان با مطالعة کتاب می‌توانند به همین سطح از آموزش که معلم آن را عهده‌دار شده است، دست یابند.

در این صورت کلاس برای فراگیران جذابیت نخواهد داشت و تنها ممکن است قوانین و مقررات آموزشی یا به تعبیری درست‌تر «جبر مقررات آموزشی» آن‌ها را به حضور در کلاس راضی‌ سازد. در تجارب برخی از معلمان مشاهده و شنیده شده است که آنان بدون آنکه قواعد سخت‌گیرانه‌ای را برای حضور دانش‌آموزان در کلاس وضع و اعمال کنند، تنها به دلیل اطلاعات گستردة علمی توانسته‌اند دانش‌آموز را مشتاقانه به کلاس بیاورند و دانش‌آموزان از چنین کلاسی بهره‌های فراوان برده‌اند.

تسلط علمی معلم امری جدا از پاسخ‌گویی اوست. ممکن است معلمی به لحاظ علمی توانمند باشد، اما در پاسخ به پرسش‌های دانش‌آموزان توانایی نشان ندهد، زیرا پاسخ‌گویی علاوه‌بر حضور ذهنی قوی به پیش‌ زمینه‌های دیگری همانند آشنایی با اندیشه روز و شبهات جدید، استفاده از منابع نوتر و جدیدتر، احترام به جایگاه فراگیر و در نظر گرفتن حق پرسش برای او و استقبال از جلب مشارکت و حاکمیت جوّ پرسش در کلاس نیاز دارد.

معلمی که با این پیش‌زمینه‌ها بیگانه باشد، پاسخ‌گو نخواهد بود. معلمی که به مطالبات، ابهامات و سؤالات دانش‌آموزان پاسخ ندهد، نمی‌تواند برای آنان جذابیت ایجاد کند و چنین کلاسی برای ذهن پرسشگر دانش‌آموزان، کلاسی بی‌جاذبه تلقی خواهد شد.

توصیف وضعیت موجود:

هنگامی که دانش آموزی، دانش خود ارزیابی (اطلاعات در مورد تفکر خویش) را کسب کرد، می تواند از آن برای راهبرد یا نظم دهی یادگیری خویش استفاده کند. همانطور که یک مدیر اجرائی می تواند فعالیت های شرکتش را مشاهده و کنترل کند، یک شخص می تواند فرایند تفکری خویش را مشاهده و کنترل کند و این مهارت، آموزش دادنی است. قواعد خود ارزیابی شامل توانایی در تفکر راهبردی و حل مسئله محور، هدفگذاری، سازماندهی ایده ها، و ارزیابی آنچه که شناخته شده و شناخته نشده است. این همچنین شامل توانایی کمک به دیگران جهت قابل مشاهده کردن فرایند تفکرشان است.

سه روش در راهبرد یادگیری خویش عبارتند از:

- نگرش برنامه ریزانه به مسائل: مشخص کردن مسائل، انتخاب استراتژی، سازماندهی اندیشه ها، و پیش بینی نتایج.

- مشاهده فعالیت ها در زمان یادگیری: آزمون، بازنگری، و ارزیابی اثرگذاری استراتژی ها.

- کنترل خروجی ها: ارزیابی خروجی ها بر اساس معیارهای خاص برای بهره وری و اثربخشی.

یادگیری هوشیاری بر فرایند تفکر و تفکر استراتژیک در یافتن راه حل برای مسائل موثر است. همانطور که یک مقاله نویس می داند که چگونه طرح ایده اصلی و بیان دلایل حمایت کننده موثرتر است از صرف نوشتن هرآنچه در ذهن است؛ یک یادگیرنده نیز باید بتواند کارش را مشاهده کرده و ازخود بپرسد که آیا ایده هایش قابل فهم است یا نه و همچنین آیا به سوی راه حل می رود و یا از آن دور می شود. اینجانب ..... .......... آموزشگاه ...... شهرستان .... مدت ..... سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم .و هم اکنون در آموزشگاه .... در سمت معلم پایه ......... تدریس می کنم. مساله ای که بنده با آن مواجه شدم وباعث شد که تغییراتی در کلاسم ایجاد کنم این بود که متوجه شدم دانش آموزانم به جای خود ارزیابی به ارزیابی دیگران می پردازند و از خود غافل می شوند و همین موضوع باعث ایجاد عدم رقابت سالم در میان آنها شده بود و رفتارشان با هم خوب نبود .به همین دلیل تصمیم گرفتم پژوهشی در این زمینه انجام دهم. و دیگر ارزیابی آنها را به خود ارزیابی تبدیل کنم....

منابع  :

- الیس ، سوزان ووالن . آشنایی با یادگیری از طریق همیاری ،ترجمه طاهر رستگار ومجید ملکان،نشرنی 

-بروس ، چویس،ویل ،مارشال ،الگوهای تدریس 2000 ، ترجمه محمد رضا بهرنگی ، نشر کمال تربیت تهران ،چاپ اول ،1380 .

- شعبانی ، حسن ، مهارت های آموزشی ، روش ها وفنون تدریس ، انتشارات سمت ، تهران ،1384 .

- حایری زاده ، قاسم خان ، سودابه ، محمد حسین ، یادگیری از طریق همیاری ، نشرنی ،تهران ، چاپ .... ، 1384 .

- کرامتی ، محمد رضا ، الگوهای برتر تدریس ، یادگیری مشارکتی ، نشر فراانگیزش ، مشهد ،چاپ دوم ،1384 .

- خود ارزیابی یا رفاقت در کلاس ، مجله روانشناسی تربیتی ، دانشگاه تهران ، سال سی ویکم ، شماره 2 ، پاییز وزمستان   

 

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستیم دانش آموزان خود را از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی سوق دهیم ؟در قالب ورد و قابل ویرایش در41صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.

 

 

 


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود اقدام پژوهی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما