دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی آماده و نمونه اقدام پژوهی مربوط به کلیه پست های سازمانی

محل لوگو

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اقدام پژوهی دبیر شیمی

اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

اقدام پژوهی دبیر دینی عربی

اقدام پژوهی خدمتگزار

اقدام پژوهی مربی بهداشت

اقدام پژوهی مدیر

اقدام پژوهی معاون عمومی

اقدام پژوهی معاون اجرایی

اقدام پژوهی معاون آموزشی

اقدام پژوهی معاون فنی

اقدام پژوهی معاون پرورشی

اقدام پژوهی مشاور

اقدام پژوهی دبیر تاریخ

اقدام پژوهی دبیر هنر

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اقدام پژوهی سرپرست خوابگاه

اقدام پژوهی انباردار

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر فلسفه و منطق

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کودکیاری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته چاپ

اقدام پژوهی هنرآموز رشته صنایع دستی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته حسابداری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساخت و تولید

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تاسیسات

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکترونیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کامپیوتر

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نمایش

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقاشی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته خوشنویسی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تربیت بدنی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته گرافیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساختمان

اقدام پژوهی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 416
  • بازدید دیروز : 996
  • بازدید کل : 594361

اقدام پژوهی آموزگارابتدایی چگونه توانستم دانش آموختگان نهضت سواد آموزی را به درس خواندن در سطح بالا تشویق کنم؟


اقدام پژوهی آموزگارابتدایی چگونه توانستم دانش آموختگان نهضت سواد آموزی را به درس خواندن در سطح بالا تشویق کنم؟

اقدام پژوهی آموزگارابتدایی چگونه توانستم دانش آموختگان نهضت سواد آموزی را به درس خواندن در سطح بالا تشویق کنم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در28 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

چکیده

یکی از ضرورت های نظام آموزشی در نهضت سواد آموزی، موفقیت در ادامه و گسترش مهارتهای لازم تحصیلی در دانش آموختگان نهضت است. یک راه برای دستیابی به عملکرد بهتر در آموزشگاه، استفاده از روشها و فنون مطالعه ویادگیری است. دو عنصر اساسی معلم و دانش آموز در امر آموزشی و یادگیری وجود دارد و یادگیری مستلزم تعامل فعال و موثر بین این دو عنصر می باشد. در دیدگاه های جدید عصر حاضر وظیفة آموزش و پرورش تنها به پایان رساندن برنامه های درسی سالانه نیست و دیگر نمی توان دانش آموختگان نهضت را به چند کتاب درسی محدود کرد. ذهن جست و جوگر دانش آموز پاسخ پرسش های بی شماری را از معلم و مدرسه می خواهد ؛ برآوردن این نیاز دسترسی وافر به منابع چاپی و غیرچاپی را در کتابخانه های آموزشگاهی ایجاب می کند. پژوهش ها نشان داده است که در دسترس بودن منابع غیردرسی ارتباط مستقیمی با پیشرفت تحصیلی دانش آموختگان نهضت دارد. در این زمینه ، بنا بر مقتضیات ، هر جا که منابع و مواد آموزشی در مدرسه وجود دارد و یا به نحوی در دسترس دانش آموختگان نهضت است ، مردودی دانش آموختگان نهضت کمتر است. بنابراین ، باید راه های رشد پیشرفت تحصیلی دانش آموختگان نهضت را شناسایی و استفاده نمود. کتب غیر درسی و مجلاتی مثل کتب و مجلات درسی و غیر درسی به عنوان یکی از منابع اطلاعاتی که در زمینه‏های گوناگون و برای سطوح مختلف تحصیلی دانش آموختگان نهضت به طور پیوسته توسط دفاتر انتشارات کمک آموزشی در مجموعة سازمان پژوهش و برنامه‏ریزی آموزشی تهیه می گردند می توانند در بهبود جریان یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموختگان نهضت مؤثر باشند. با توجه به اینکه روش های صحیح مطالعه کتب و مجلات می تواند تاثیر قابل توجهی در فرایند یادگیری دانش آموختگان نهضت و مطالعه در سطح بالا تر داشته باشند بنده در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم بر روی این موضوع خاص کار کنم و این تاثیر قابل درک را بر روی دانش آموختگان نهضت اجرا نمایم.

مقدمه

مطالعه، همانند هر کار دیگر نیازمند استفاده از روش درست است، رشد و شکوفایی اندیشه، توانائیها و فرهنگ هر انسان به کمیّت و کیفیت مطالعه او بستگی دارد. یکی از دلایل عدم یادگیری برخی از دانش آموختگان نهضت این است که شیوه مطالعه آنها بر طبق روشها و اصول صحیح مطالعه نیست. رعایت نکردن اصول مطالعه موجب پایین آمدن کارآیی و تضعیف روحیه، کاهش اعتماد به نفس، خستگی و دلزدگی از مطالعه می شود.

واقعیت این است که در دنیای امروز که عصر اطلاعات و نبرد اندیشه هاست و انسان با انبوه اطلاعات مواجه است، نمی توان با همان روشهای قدیمی به پیش رفت، در دنیای امروز مطالعه، ضرورت پیشرفت است. آنچه اهمیّت یادگیری را آشکار می سازد مسأله تطابق و سازگاری است و هر کس که استعداد یادگیری بیشتری دارد و می تواند به خوبی آن را به کار بندد بیشتر می تواند با محیط خود سازگاری داشته باشد.

از بررسی اهداف کلی تعلیم و تربیت کشورمان در دوره های تحصیلی و به ویژه در نظام جدید که بیشتر به اهداف علمی و آموزشی نظر دارد ، در می یابیم که هدف اصلی ، تقویت روحیة حقیقت جویی ، تعقل ، تفکر ، مطالعه و بررسی ، تعمق و نقادی و ابتکار در تمام زمینه های اسلامی ، فرهنگی ، علمی و فنی است....

منابع و مآخذ

1- آقازاده، محرم؛ راهنمای روشهای نوین تدریس، نشر آییژ، چاپ سوم 1386

2- احياي نقش راهنمايي و مشاوره اي معلمان؛ گروه مولفان: زير نظر سيد مختار موسوي؛ انتشارت تزكيه ، تهران، 1382

3- پژوهش در كلاس درس، ديويد هاپكينز، ترجمه وفايي و مرعشي، انتشارات دفتر پژوهش هاي فرهنگي، چاپ اول، 1384

4- ژان پیاژه،گفتگوی آزاد،کلود برنگیه، ترجمه محمود منصور و دادستان، چاپ دریا،1358،ص137

5- سنه، افسانه و آقازاده، محرم؛ فرهنگ مطالعه و پژوهش، موسسه فرهنگی منادی تربیت، چاپ ......1380

6- شجری، رضا؛ ادبیات کودکان در ایران، چاپ شریف، نوبت اول1384.

7- شعاري نژاد، علي اكبر ؛ فلسفه جديد تربيت ، تهران ، اطلاعات ، 1388

 

اقدام پژوهی آموزگارابتدایی چگونه توانستم دانش آموختگان نهضت سواد آموزی را به درس خواندن در سطح بالا تشویق کنم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در28 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.

 

 

 


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود اقدام پژوهی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما