دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی آماده و نمونه اقدام پژوهی مربوط به کلیه پست های سازمانی

محل لوگو

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اقدام پژوهی دبیر شیمی

اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

اقدام پژوهی دبیر دینی عربی

اقدام پژوهی خدمتگزار

اقدام پژوهی مربی بهداشت

اقدام پژوهی مدیر

اقدام پژوهی معاون عمومی

اقدام پژوهی معاون اجرایی

اقدام پژوهی معاون آموزشی

اقدام پژوهی معاون فنی

اقدام پژوهی معاون پرورشی

اقدام پژوهی مشاور

اقدام پژوهی دبیر تاریخ

اقدام پژوهی دبیر هنر

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اقدام پژوهی سرپرست خوابگاه

اقدام پژوهی انباردار

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر فلسفه و منطق

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کودکیاری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته چاپ

اقدام پژوهی هنرآموز رشته صنایع دستی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته حسابداری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساخت و تولید

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تاسیسات

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکترونیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کامپیوتر

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نمایش

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقاشی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته خوشنویسی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تربیت بدنی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته گرافیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساختمان

اقدام پژوهی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 517
  • بازدید دیروز : 996
  • بازدید کل : 594462

اقدام پژوهی معلم پایه چهارم ابتدایی چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن واسترس را در دانش اموز گلاره جلالی کلاس چهارم ابتدایی بهبود بخشم؟


اقدام پژوهی معلم پایه چهارم ابتدایی چگونه توانستم  مشکل ناخن جویدن  واسترس  را در دانش اموز گلاره جلالی  کلاس چهارم ابتدایی بهبود بخشم؟

اقدام پژوهی معلم پایه چهارم ابتدایی چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن واسترس را در دانش اموز گلاره جلالی کلاس چهارم ابتدایی بهبود بخشم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در23 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

بيان مسأله

یکی از باورهای رایج این است که فشارهای عصبی و تنش های روزانه موجب ناخن جویدن در کودکان و نوجوانان می شود، این باور که تا حد زیادی نیز درست است موجب شده گروهی از روان شناسان بر این باور باشند که نفس «جویدن ناخن» عادتی زشت و ناپسند نیست، بلکه تنها راهکاری برای رهایی از تنش و استرس در کودک است.

عصبانیت بیش از حد ناشی از فشارهای روحی و اضطراب برای تسکین ناراحتی ها، دلواپسی و تضاد های فکری، بلا تکلیفی به خاطر درگیری با والدین، امتحانات، پاسخ دادن به معلم، تماشای فیلم های ترسناک، تقلید از دیگران، والدین، دوستان،هیجان بیش از حد و عکس العمل خصومتی در مقابل والدین و دیگران از دیگر علل جویدن ناخن محسوب می شود.

در واقع علت اصلی آن اضطراب است معمولا وقتی که کودک در محیط های نا امنی قرار بگیرد، دچار اضطراب شده و برای کاهش آن به این عادت متوسل می شود. این گزارش می افزاید: این اختلال در خانواده هایی که بین پدر و مادر اختلاف وجود داشته باشد و یا برای تربیت کودکان از تنبیه بدنی استفاده می کنند بیشتر دیده می شود.بر اساس این گزارش، تحقیر و تنبیه نکردن کودک بخاطر این عادت و بی تفاوتی نسبت به آن، تصحیح محیط نا امن خانوادگی و جلوگیری از مشاهده صحنه ها و فیلم های اضطراب آور، تشویق و جایزه دادن به ازای هر بار ناخن کوتاه کردن، آغشته کردن ناخن های کودک به روغن بادام تلخ و اشتغال دست های کودک در اوقات فراغت توسط کاردستی و بازی های سرگرم از جمله راه های درمان ناخن جویدن و یا مكیدن انگشت است.

توصيف وضعيت موجود:

اینجانب ... دارای بیست وشش سال سابقه در آموزش و پرورش هستم.هم اکنون به عنوان معلم کلاس چهارم ابتدایی واقع در شهر ... در مدرسه ... مشغول تدریس می باشم .مدرسه دارای مدیر مستقل دو معاون آموزشی ویک معاون پرورشی ومعاون اجرایی مربی بهداشت می باشد مدرسه دوطبقه با شانزده کلاس وشانزده کادر اموزشی هرپایه سه تا جز پایه سوم وپنجم که دوتا می باشد مدرسه دارای بوفه آزمایشگاه وسایت سرویس بهداشتی همکاران داخل سالن آب خوری سرویس بهداشتی در حیاط مدرسه می باشد در سال تحصیلی اخیر مشاهده می کردم که دانش آموزم گلاره در كلاس و ساعات تفريح دستش در دهان مي‌باشد و مشغول ناخن جويدن است. در كارهاي گروهي كلاس شركت فعال ندارد به پرسش‌ها پاسخ كوتاه و آرام مي‌دهد. اعتماد به نفس كافي را هم ندارد....

منابع:

ـ سروري، محمد حسين ( 1377)، روان شناسي تجربي، انتشارات اميركبير

ـ قائمي، علي ( 1368) ترس و اضطراب در كودكان، تهران، انتشارات امير.

ـ فرقاني رئيسي، شهلا. شناخت مشكلات رفتاري در كودكان و نوجوانان. تهران، نشر معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش.

ـ ويكس ـ نلسون، ريتا، اختلال‌هاي رفتاري كودكان، مترجم، محمد تقي منشي طوسي. ناشر: انتشارات آستان قدس رضوي، چاپ هشتم 1387.

ـ سي. كيت كانرز و جوليت ال. جت، اختلال نارسايي توجه بيش فعالي، ترجمه: دكتر حميد عليزاده، قربان همتي، صديقه مریميي، انتشارات دانژه 1387.

ـ جمشيدي، ابولفضل، بررسي افت تحصيلي.

نشريه ماهانه آموزشي ـ تربيتي پيوند، انتشارات انجمن اولياء و مربيان اسفند (88).

 

اقدام پژوهی معلم پایه چهارم ابتدایی چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن واسترس را در دانش اموز گلاره جلالی کلاس چهارم ابتدایی بهبود بخشم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در23 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.

 

 

 


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود اقدام پژوهی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما