دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی آماده و نمونه اقدام پژوهی مربوط به کلیه پست های سازمانی

محل لوگو

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اقدام پژوهی دبیر شیمی

اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

اقدام پژوهی دبیر دینی عربی

اقدام پژوهی خدمتگزار

اقدام پژوهی مربی بهداشت

اقدام پژوهی مدیر

اقدام پژوهی معاون عمومی

اقدام پژوهی معاون اجرایی

اقدام پژوهی معاون آموزشی

اقدام پژوهی معاون فنی

اقدام پژوهی معاون پرورشی

اقدام پژوهی مشاور

اقدام پژوهی دبیر تاریخ

اقدام پژوهی دبیر هنر

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اقدام پژوهی سرپرست خوابگاه

اقدام پژوهی انباردار

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر فلسفه و منطق

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کودکیاری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته چاپ

اقدام پژوهی هنرآموز رشته صنایع دستی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته حسابداری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساخت و تولید

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تاسیسات

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکترونیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کامپیوتر

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نمایش

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقاشی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته خوشنویسی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تربیت بدنی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته گرافیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساختمان

اقدام پژوهی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1502
  • بازدید دیروز : 1103
  • بازدید کل : 124967

اقدام پژوهی دبیر فیزیک چگونه توانستم علاقه مندی دانش آموزان به درس فیزیک از طریق فعالیت های آزمایشگاهی را زیاد کنم ؟


اقدام پژوهی دبیر فیزیک  چگونه توانستم علاقه مندی دانش آموزان به درس فیزیک از طریق فعالیت های آزمایشگاهی را زیاد کنم  ؟

اقدام پژوهی دبیر فیزیک چگونه توانستم علاقه مندی دانش آموزان به درس فیزیک از طریق فعالیت های آزمایشگاهی را زیاد کنم ؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 25صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

بيان مسئله :

جهان همواره در حال تغيير و تحول است و افكار و اعتقادات و رفتار انسان نيز به تبع آن دچار دگرگوني اند و اين تحولات تا حدي است كه به جرأت مي توان گفت : دانش و فناوری بعد از توليد ، قبل از اينكه به دست مصرف كننده برسند كهنه مي شوند . و قوانين و نظريه هاي جديدي مطرح مي گردند . اما عجبا ! كه نظام آموزش و پرورش ما از اين امر مستثني است و همچون سدي در برابر تحولات ايستاده و هيچ نشان و اثري از تغيير و نوآوري در آن به چشم نمي خورد . اكثر دبیران روشهاي كهن تدريس (سخنراني صرف دبير ) را كه از گذشتگان آموخته اند را دنبال مي كنند . نتايج تحقيقات نشان داده اند كه روش سخنراني ، غير مفيد بوده و مانع شكوفايي استعدادها و بروز خلاقيت ها در افراد مي شود و آنها را تبديل به افرادي مي نمايد كه مغز خود را از محفوظات پر نموده اند و هيچكدام از دانش ها را نمي توانند در عمل بكار گيرند . با اين همه هيچ تغيير قابل توجهي در روش تدريس دبيران مشاهده نشده است . چند سالي است كه جهت تغيير اين شيوه قدمهايي برداشته شده است . از جمله برگزاري جشنواره ها و همايش ها و دوره هاي آموزشي ضمن خدمت ، تحت عنوان الگوهاي برتر تدريس و اقدام پژوهي و ... و به دليل مداوم نبودن برنامه ها و نداشتن ضمانت اجرايي و عدم تفاوت دبیران مبدع و نوآور با دبیران ديگر و عادت دبیران به روش سخنراني ، دشواريهاي بكار گيري روشهاي جديد و صدها دلايل ديگر هنوز تغيير قابل توجهي در روشهاي تدريس دبيران مشاهده نشده است .

دلایل افت تحصیلی دانش آموزان یکی و دوتا نیست . و مجموعه وسیعی از عوامل می تواند دست به دست هم داده و باعث افت تحصیلی شود.مانند عوامل اجتماعی،وضعیت اقتصادی خانواده ی دانش آموز،محیط مدرسه،روش تدریس معلم و ... به نظر من یکی از عوامل می تواند روش تدریس سنتی باشد.که معمولا در این روش دانش آموز

فقط مستمع است و هیچ فعالیتی ندارد.ولی در روش نوین فراشناخت دانش آموزان در بحث مشارکت دارند.و این مشارکت خود باعث یادگیری بهتر می شود.

توصيف وضع موجود

اينجانب .... دبیر فیزیک آموزشگاه ... شهر...شهرستان ... هستم در پایه سوم تجربی این آموزشگاه با اينكه دانش آموزان خوب و منظمي دارم و آنها هنگام تدريس اينجانب سكوت را رعايت مي كردند ، عده اي از آنها به دليل زمينه ي ذهني كه داشتند ؛ اعم از سخت بودن درس فيزيك و غير قابل فهم بودن و ... تأثير زيادي در ذهن دانش آموزان ديگر هم ايجاد مي كردند و با يك حالت تلقيني همه ي كلاس اعتراف به سخت بودن درس داشتند و نمرات آزمون آنها بسيار پائين تر از حد انتظار من بود . و دانش آموزان به مدير دبيرستان مراجعه كردند و گفتند : خانم  ... خيلي خوب درس مي دهد ولي خيلي سطح بالا درس مي دهد ما اصلاً متوجه نمي شويم . و اظهار داشتند تنها در درس مسائل فيزيك نمرات آنها پائين است . همچنين خانواده هاي آنها نيز اظهار مي كردند كه ؛ چرا دختر من از مسائل درس فيزيك وحشت دارد و مي گويد نمي توانم آن را بخوانم ، نمي فهمم . تعدادي هم خيلي بي انگيزه بودند و هنگام تدريس ممكن بود به فعاليتهاي ديگر بپردازند . و به قول خودشان قيد درس فيزيك را زده بودند ....

فهرست منابع

* جويس ، بروس و همكاران ،(1995)، الگوهاي تدريس ، ترجمه محمد رضا بهرنگي ، تهران : نشرساوالان.

* شفيع آبادي ، عبدالله ، (1389)،پويايي گروهي و مشاور گروهي ، تهران: انتشارات توس.

* بازرگان ، عباس ،(1392)، اقدام پژوهي و كاربرد آن در تعليم و تربيت ،تهران: انتشارات سمت.

* قائمي پويا ، اقبال ، (1387)،پژوهش در عمل،تهران: یسطرون.

* م ـ فهندژ ،(1391 يادگيري پژوهش محور ،تهران : انتشارات سروش هدايت

 

اقدام پژوهی دبیر فیزیک چگونه توانستم علاقه مندی دانش آموزان به درس فیزیک از طریق فعالیت های آزمایشگاهی را زیاد کنم ؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 25صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.

 

 

 


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود اقدام پژوهی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما