دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی آماده و نمونه اقدام پژوهی مربوط به کلیه پست های سازمانی

محل لوگو

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اقدام پژوهی دبیر شیمی

اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

اقدام پژوهی دبیر دینی عربی

اقدام پژوهی خدمتگزار

اقدام پژوهی مربی بهداشت

اقدام پژوهی مدیر

اقدام پژوهی معاون عمومی

اقدام پژوهی معاون اجرایی

اقدام پژوهی معاون آموزشی

اقدام پژوهی معاون فنی

اقدام پژوهی معاون پرورشی

اقدام پژوهی مشاور

اقدام پژوهی دبیر تاریخ

اقدام پژوهی دبیر هنر

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اقدام پژوهی سرپرست خوابگاه

اقدام پژوهی انباردار

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر فلسفه و منطق

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کودکیاری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته چاپ

اقدام پژوهی هنرآموز رشته صنایع دستی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته حسابداری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساخت و تولید

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تاسیسات

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکترونیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کامپیوتر

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نمایش

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقاشی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته خوشنویسی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تربیت بدنی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته گرافیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساختمان

اقدام پژوهی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 306
  • بازدید دیروز : 1277
  • بازدید کل : 487257

اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی چگونه توانستم دانش آموز کلاس دوم سیامک که وسایل هم کلاسی هایش را برمی داشت (دزدی) راهنمایی کنم؟


اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی چگونه توانستم دانش آموز کلاس دوم سیامک که وسایل هم کلاسی هایش را برمی داشت (دزدی) راهنمایی کنم؟

اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی چگونه توانستم دانش آموز کلاس دوم سیامک که وسایل هم کلاسی هایش را برمی داشت (دزدی) راهنمایی کنم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در25 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

مقدمه

بسیاری از خانواده‌هایی را با امكانات مالی كم می‌شناسیم كه كودكانشان سرشار از شادی، عزت نفس و رفتارهای صحیح اجتماعی‌ هستند. تنها مادیات نمی‌تواند فرزند ان را متعادل و قانونمند سازد. با اصلاح روش‌های اخلاقی ، ایجاد محیط امن و شاد و نشان‌دادن توجه و ارائه نوازش‌های مثبت در موقعیت‌های مناسب، ذكر خصوصیات و كفایت‌های جسمی، فكری و اخلاقی و تشویق آنان به ورزش، هنر، همكاری و دلسوزی و داشتن دلبستگی عمیق خانوادگی می‌توان درستكاری آنان را تضمین كرد.

اعتراف خواستن از کودک و تهمت زدن به او در نزد دیگران، عملی بسیار غیر عاقلانه و ناصحیح است زیرا با این‌گونه روش‌ها به ندرت می‌توان به ریشه اصلی و علت بنیادی مشکل پی برد. این عمل غالبا به دروغگویی کودک یا ریختن آبروی او برای عملی که ممکن است هرگز تکرار نشود منتهی خواهد شد. بسیاری از روانشناسان تربیتی و مشاوران مدارس بر این عقیده اند که پیدایش چنین رفتاری در دانش آموزان می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که زیرکی والدین یا نبود آن ، می تواند موجبات تقویت یا کاهش این رفتار را فراهم آورد. یکی از مهمترین دلایل دزدی در مدارس ، مدل سازی دانش آموزان از شخصیت غلط برخی از اولیاست .

زمانی که اولیا وسایلی را از محل کار خود به منزل می آورند و از آن استفاده می کنند به نوعی دزدی را به کودکان خود می آموزند. از سوی دیگر، بسیاری از اولیای دانش آموزان توجهی به فرزندان خود ندارند. زمانی که آنها مرتکب چنین رفتاری می شوند، آنها را مواخذه نمی کنند. بنابراین تنبیهی از سوی والدین برای انجام این رفتار شامل حال این گونه دانش آموزان نمی شود. گروهی دیگر از والدین از دادن پول تو جیبی به فرزندان خود دریغ می کنند که این کار باعث می شود دانش آموزان برای خرید برخی از لوازم مورد نیاز خود یا حتی خرید تنقلات دست به دزدی بزنند.

از سوی دیگر، برخی دیگر از دانش آموزان این رفتار را از همکلاسان خود می آموزند. گروهی از دانش آموزان برای برجسته شدن و مورد قبول قرار گرفتن در گروه خود از این روش استفاده می کنند تا نشان دهند که آنها نیز مانند سایر افراد گروه ، با جرات و شهامت اند تا بدین ترتیب در میان دوستان خود پذیرفته شوند. کمبودهای مالی و معنوی در برخی از دانش آموزان ممکن است آنها را وادار به چنین رفتاری کند. کمبودهای عاطفی ، حتی نبود تغذیه کافی و پوشاک مناسب دلیلی برای این رفتار است . از سوی دیگر عوامل احساسی چون غم ، عصبانیت ، ترس و حسادت نیز راه را برای این عادت هموار می سازد.

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله

سرقت جلوه ی ناسازگاری و از انواع کج رفتاریهای کودکان می باشد. دزدی عملی است نادرست و در همه فرهنگ ها ، مذاهب و اخلاقیات ناپسند و مذموم شمرده می شود . در اسلام برای دزد قوانین کیفری سختی تنظیم شده است که دامنه آن کودکان را نیز در بر می گیرد ، اگر دزدی در جامعه ای رواج یابد، امنیت مالی جامعه از میان خواهد رفت و زندگی در آن جامعه دشوار خواهد شد. زیرا بخش اعظم آرامش و سکون جامعه به این دلیل است که انسانها احساس می کنند حاصل تلاش و کوششان ، متعلق به خودشان است و چنانچه این احساس به خطر بیفتد ، مردم دست از کار و تلاش کشیده و سرگرم حفظ ماحصل تلاش خود خواهند بود. اگر کودک دست به دزدی بزند و به آن عادت کند زندگی برای او نیز دشوار خواهد شد زیرا دائماً درصدد اقدام به آن امر است و رسوایی و خفت آن تدریجا از میان خواهد رفت و بعدها رسوایی آن دامنگیر والدین و مربیان خواهد شد. دزدی طفل در صورت کشف نشدن نیز زیان بار است ، زیرا خیانت در افکار و روحیه اش اثر گذاشته آن را ویران و وجدانش را ناراحت و افسرده خواهد ساخت ، خطای اخلاقی ضمن تاثیر در روحیه کودکان ، احساس شرمندگی های اولیه او را از درون می خورد و کودک افسرده خواهد شد. ( به نقل از ابراهیمی و استیری (1386).

اینجانب .... آموزگار پایه دوم ابتدایی دبستان .... می باشم در اواخر آبان ماه سال جاری و بدنبال گلایه ها و شکایت ها پشت سرهم دانش آموزان در خصوص گم شدن پول و وسایل شخصی دانش آموزان گلاسم و مشکوک شدن آنان به یکی از دانش آموزان کلاس خودمان، بر آن شدم تا موضوع را دقیق تر بررسی نمایم با بررسی های میدانی و همچنین تحقیق و تفحص متوجه شدم که حدس و گمان دانش آموزان در خصوص کودک خاطی درست بوده و دزد وسایل این کودک است در نتیجه در اولین اقدام در جلسه شورای آموزگاران که با حضور تمامی آموزگاران، مدیر و معاونان برگزار شده بود موضوع را را مطرح نمودم مدیر مدرسه ضمن تقدیر و تشکر از بنده به خاطر توجه به مسئله مهمی چون دزدی در بین دانش آموزان در جهت جلوگیری وریشه کن نمودن این مشکل از من خواست تا با کمک همدیگر بتوانیم دلایل و ریشه ها این رفتار زشت توسط دانش آموز مذکور به نام سیامک را شناسایی و در جهت حل آن اقدام اساسی نماییم در نهایت نتیجه امر را در قالب یک گزارش اقدام پژوهی با عنوان « چگونه توانستم جلوی دزدی یکی از دانش اموزانم را بگیرم» جهت بهره برداری همکاران در اختیار آنان قرار دهم بنده نیز با قبول این مسئولیت از همان روز فعالیت خود را در قالب آنچه که به پیوست ذکر شده است شروع نمودم و در نهایت توانستم حل نمایم....

فهرست منابع و ماخذ

  1. مقدم ،بدري .1366.کاربرد روانشناسي در آموزشگاه .تهران : نشر سروش ، انتشارات صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران .

  2. علي اشرف جودت ، تقي ، 1370 .نقش عادت در تربيت ، ماهنامه ي تربيت ، ص 42 .

  3. بلاسي ، 1983 ، به نقل از کديور ، 1378 ، ص 63 .

  4. بازرگان ، زهرا .1376 .يازده قدم در رشد اخلاقي کودکان .پيوند . شماره 211 .

  5. شفیع آبادی، محمد(1369).مشکلات رفتاری دانش آموزان: دزدی علل علائم و راه حلهای آن

  6. ضیاءالدینی، دکتر حسن، نقشه مدرسه در ارتقای سلامت روان(1386)

اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی چگونه توانستم دانش آموز کلاس دوم سیامک که وسایل هم کلاسی هایش را برمی داشت (دزدی) راهنمایی کنم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در25 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود اقدام پژوهی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما