دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی آماده و نمونه اقدام پژوهی مربوط به کلیه پست های سازمانی

محل لوگو

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اقدام پژوهی دبیر شیمی

اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

اقدام پژوهی دبیر دینی عربی

اقدام پژوهی خدمتگزار

اقدام پژوهی مربی بهداشت

اقدام پژوهی مدیر

اقدام پژوهی معاون عمومی

اقدام پژوهی معاون اجرایی

اقدام پژوهی معاون آموزشی

اقدام پژوهی معاون فنی

اقدام پژوهی معاون پرورشی

اقدام پژوهی مشاور

اقدام پژوهی دبیر تاریخ

اقدام پژوهی دبیر هنر

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اقدام پژوهی سرپرست خوابگاه

اقدام پژوهی انباردار

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر فلسفه و منطق

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کودکیاری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته چاپ

اقدام پژوهی هنرآموز رشته صنایع دستی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته حسابداری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساخت و تولید

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تاسیسات

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکترونیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کامپیوتر

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نمایش

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقاشی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته خوشنویسی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تربیت بدنی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته گرافیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساختمان

اقدام پژوهی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 525
  • بازدید دیروز : 996
  • بازدید کل : 594470

اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم تفکر پژوهشی را در دانش آموزان آموزشگاه .....متوسطه اول توسعه و تقویت نموده فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم؟


اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم تفکر پژوهشی را در دانش آموزان آموزشگاه .....متوسطه اول توسعه و تقویت نموده فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم؟

اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم تفکر پژوهشی را در دانش آموزان آموزشگاه .....متوسطه اول توسعه و تقویت نموده فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 25صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

چکیده:

از جمله عوامل بسیار مهم در شناخت مشكلات جامعه و یافتن راه حل برای آنها ، امر پژوهش و تحقیق است. پژوهش از دو بعد دارای اهمیت است؛ نخست اینكه چاره گشای مشكلات فردی و اجتماعی است و دیگر اینكه با افزایش دانسته های انسان به او كمك می كند تا با انتقال یافته های خود به دیگران در حل مشكلات جامعه كمك مضاعف كند. اما نكته مهم این است كه خود پژوهش نیز نیازمند آموزش است چرا كه پژوهش در حقیقت یك فن است و روش های مختلفی دارد كه یادگیری و به كار بستن آنها جز با آموزش میسر نیست. اما متأسفانه هنوز فرهنگ پژوهش در كشور ما نهادینه نشده و باور راستین برای پژوهش در بخش های گوناگون آموزشی و فرهنگی تقویت نگشته است که بتوان از آن در جهت توسعه و پیشرفت کشور استفاده نمود. اعتقاد به اینكه پژوهش می تواند بسیاری از مسائل را حل كند یا آنها را كاهش دهد در میان مسئولان چندان قوی نیست و هنوز بسیاری از دست اندر كاران طعم شیرین استفاده از نتایج تحقیق را نچشیده اند. امر پژوهش باید با قدرت، قوت، جدیت و گستردگی بیشتری در نظام آموزشی كشور ( از پیش دبستان تا تحصیلات تكمیلی و آكادمیك وحتی در حوزه های علمیه ) توسعه و دنبال شود تا دانش آموزان به پژوهش و پژوهش گری علاقه مند شده و آینده تحقیقاتی كشور را به نحو مطلوب محقق نمایند. تحقق این هدف در شرایط فعلی منوط به نهادینه شدن فرهنگ پژوهشی در بین جوانان، طلاب و دانشجویان آینده ساز جامعه و به کارگیری دانش های پژوهش – محور و فناوری های نوین توسط آنهاست. این مقاله ضمن ارائه راهکارهای نو ، پیشنهاد می کند با تغییر اساسی در ساختار نظام آموزشی و به کارگیری رویکرد پژوهش – محور در برنامه های درسیدانش آموزان،دانشجویان، طلاب؛ می توانند نقش تعیین کننده ای در اشاعه تفکر پژوهشی و پژوهشگری داشته و بدین ترتیب نیروی انسانی مورد نیاز آینده کشورمان را در جهت رشد و توسعه تأمین نماید.اینجانب ............. در پژوهش فوق سعی نموده ام روحیه و فرهنگ پژوهشگری را در دانش آموزانم نهادینه سازم.

 

مقدمه

از جمله عوامل بسیار مهم در شناخت مشکلات جامعه و یافتن راه حل برای آنها ، امر پژوهش و تحقیق است پژوهش از دو بعد دارای اهمیت است . نخست اینکه چاره گشای مشکلات فردی و اجتماعی است و دیگر این که با افزایش دانسته های انسان به او کمک می کند تا با انتقال یافته های خود به دیگران در حل مشکلات جامعه کمک مضاعف کند . اما نکته مهم این است که خود پژوهش نیز نیازمند آموزش است چرا که پژوهش در حقیقت یک فن است و روش های مختلفی دارد که یادگیری و به کار بستن آنها جز با آموزش میسر نیست .

در واقع تاکیدی که در تعریف تحقیق بر روش های منظم شده است ما را به آنجا راهنمایی می کند که روش های منظم فقط با آموزش حاصل می شوند نه به صورت تصادفی.اما متاسفانه هنوز فرهنگ پژوهش در کشور ما نهادینه نشده و باور راستین برای پژوهش در بخش های گوناگون آموزشی و فرهنگی تقویت نشده است که بتوان از آن در جهت توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد . اعتقاد به اینکه پژوهش می تواند بسیاری از مسائل را حل کند یا آنها را کاهش دهد در میان مسئولان چندان قوی نیست و هنوز بسیاری از دست اندر کاران طعم شیرین استفاده از نتایج تحقیق را نچشیده اند. این قضیه در مورد نهادهایی که رسماً متولی این امرند و نام تحقیقات را با خود یدک می کشند نیز صادق است. در حال حاضر مقوله پژوهش در دانشگاه های سراسر کشور به عنوان کار تفریحی و درجه دوم تلقی می شود و برای تربیت پژوهشگر حرفه ای هیچگاه تدبیری جدی اندیشیده نشده است . آمار موجود نشان می دهد که در کشور ما به ازای هر یک میلیون نفر شمار محققان کم و از نظر سهم تحقیقات از تولید ناخالص ملی اندک است. در حالیکه در کشورهای پیشرفته ۳۰۰۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر محقق به چشم می خورد و قریب به درصد از تولید ناخالص ملی برای تحقیقات منظور می شود.شکی نیست که مهمترین و اساسی ترین رکن نظام پژوهشی را نیروی انسانی محقق که از توانایی ها ، قابلیت ها و مهارت های لازم پژوهشی برخوردار باشند تشکیل می دهند. آموزش و پرورش به عنوان اولین پایگاه رسمی فرهنگ سازی در این زمینه وظیفه ای خطیر و بزرگ بر عهده دارد که همانا تربیت نسلی جستجوگر ، اندیشمند ، دانا و توانا است . شواهد نشان می دهد این نهاد در این زمینه چندان کامیاب نبوده است. امر پروهش باید با قدرت ، قوت ، جدیت و گستردگی بیشتری در نظام آموزشی کشور ( از پیش دبستان تا تحصیلات تکمیلی و آکادمیک ) توسعه و دنبال شود تا دانش آموزان به پژوهش و پژوهش گری علاقه مند شده و آینده تحقیقاتی کشور را به نحو مطلوب محقق کنند ....

منابع و مآخذ

1- استيگر، رالف سي (1370). راههاي تشويق به پژوهش، مترجم پروانه سپرده، تهران: دبيرخانهء هيأت امناء كتابخانه هاي عمومي كشور

2- بابائي، نظامعلي (1383). چگونگي علاقمند كردن دانش آموزان به درس علوم اجتماعي ، آموزش و پرورش خدابنده، برنامه اقدام پژوهي .

3- پاورز، ملوين و رابرت اس استارت (1369). راهنماي تمركز بهتر، مشهد: مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي.

4- پولادي ، كمال (1387) . رويكردها و شيوه هاي ترويج خواندن، تهران : مؤسسهء فرهنگي و هنري پژوهشي تاريخ ادبيان كودكان.

5- دلجو، شريعت (1387) . شيوه هاي يادگيري و پژوهش ، تهران: مؤسسهء فرهنگي و هنري سپهر سخن.

6- ديل سالواك (1382) ـ شوق كتاب، ترجمه مرضيه هدايت، تهران : انتشارات نوربخش.

7- روزنامهء ايران، شماره 4461.

8- سعادت آبادي نسب، محمّد جعفر، مختاري، حيدر (1377). ايجاد انگيزه پژوهش در كودكان و نوجوانان ، تهران : پژوهشنامهء ادبيات كودك و نوجوان.

9- شعباني، زهرا (1380). روش هاي پژوهش و يادگيري، تهران : مؤسسهء آفتاب انديشه.

10- شعاري نژاد (1379). ادبيات كودك و نوجوان ، تهران : انتشارات دبيزش.

11- طوسي، بهرام (1371). مهارتهاي پژوهش ، مشهد : انتشارات ترانه.

12- معتمدزاده، كاظم (1379) وسايل ارتباط جمعي ، تهران : نشر دانشگاهي ، چاپ سوّم.

13- معروف زاده ، عبدالحميد (1388). بررّسي عوامل ترغيب كننده و بازدارنده ، پژوهش در ميان مراجعان كتابخانه هاي عمومي فصلنامه علمي ـ پژوهشي ، دوره 16، شماره اوّل، بهار 1389.

14- علاقه بند، علي (1377). جامعه شناسي آموزش و پرورش ، تهران : نشر روان.

15- كاكائي، سيامك (1380). اصول و روش كلي پژوهش، بي تا : نظامي.

 

اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم تفکر پژوهشی را در دانش آموزان آموزشگاه .....متوسطه اول توسعه و تقویت نموده فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 25صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.

 

 

 


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود اقدام پژوهی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما