دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی آماده و نمونه اقدام پژوهی مربوط به کلیه پست های سازمانی

محل لوگو

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اقدام پژوهی دبیر شیمی

اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

اقدام پژوهی دبیر دینی عربی

اقدام پژوهی خدمتگزار

اقدام پژوهی مربی بهداشت

اقدام پژوهی مدیر

اقدام پژوهی معاون عمومی

اقدام پژوهی معاون اجرایی

اقدام پژوهی معاون آموزشی

اقدام پژوهی معاون فنی

اقدام پژوهی معاون پرورشی

اقدام پژوهی مشاور

اقدام پژوهی دبیر تاریخ

اقدام پژوهی دبیر هنر

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اقدام پژوهی سرپرست خوابگاه

اقدام پژوهی انباردار

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر فلسفه و منطق

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کودکیاری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته چاپ

اقدام پژوهی هنرآموز رشته صنایع دستی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته حسابداری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساخت و تولید

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تاسیسات

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکترونیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کامپیوتر

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نمایش

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقاشی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته خوشنویسی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تربیت بدنی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته گرافیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساختمان

اقدام پژوهی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 845
  • بازدید دیروز : 1763
  • بازدید کل : 284184

اقدام پژوهی دبیرزبان انگلیسی چگونه توانستم در مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان خوابگاهی انگیزه بیشتری در درس زبان انگلیسی ایجاد کنم؟


اقدام پژوهی دبیرزبان انگلیسی چگونه توانستم در مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان خوابگاهی انگیزه بیشتری در درس زبان انگلیسی ایجاد کنم؟

اقدام پژوهی دبیرزبان انگلیسی چگونه توانستم در مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان خوابگاهی انگیزه بیشتری در درس زبان انگلیسی ایجاد کنم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 26صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

بیان مساله :

دانش آموزان شبانه روزي می بایست دور از خانواده و در خوابگاه زندگی کنند، بنابراین با چالشهاي جدیدي در تحصیلات، ارتباطات اجتماعی و دیگر زمینه ها مواجه می شوند که به وسیله یک محیط کاملاً جدید به آن ها تحمیل می گردد. نوجوانان در مواجهه با این تغییرات،مشکلات متنوعی را تجربه می کنند که بر توانایی سازگاري و روابط افراد تأثیر می گذارد ومنجر به افزایش سطح تنیدگی و مشکلات سازگاري میشود. این مشکلات می تواند به صورت انزواي اجتماعی، غمگینی، افسردگی و کاهش عزت نفس آشکارشود که این عوامل باعث عدم تمرکز دانش آموزان روي یادگیري دروس و بهره مندي لازم از تجربیات جدیدشان می شود. کشف راه هاي مؤثر براي مبارزه با مشکلات دانش آموزان ساکن در مدارس شبانه روزي مهم است زیرا همان طور که اشاره شد، غربت زدگی ناشی از زندگی در این مدارس بر رویکرد مقابل هاي آ نها اثر گذاشته و با ناسازگاري رفتاري مواجه می شوند . و ممکن است آنها را در فراگیری بعضی از دروس بی انگیزه کند. مسئله ای که من در اقدام پژوهی فوق با آن مواجه بودم ،عبارت بود از عدم انگیزه دانش آموزان خوابگاهی این آموزشگاه در فراگیری مفاهیم درس زبان انگلیسی که بنده تصمیم گرفتم با برگزاری کلاس های تقویتی سعی در مداخله و مدیریت استرس آنها در این درس نموده و علاقه و انگیزه آنها را در این درس افزایش دهم.مداخله مدیریت استرس ممکن است بتواند برخی از مشکلات ناشی از زندگی در این دانش آموزان مانند غربت زدگی، دشواري هاي بین فردي و سازگاري خوابگاهی آن ها را کاهش دهد.

در اوایل سال تحصیلی یاد شده ؛ همواره رفتار بعضی از دانش آموزان در زنگ زبان انگلیسی ، توجه مرا به خود جلب می کرد. بدان معنا که در این زنگ ، کم تحرک تر و بی توجه به نظر می رسیدند . با توجه به رفتار آنها دریافتم که در جلساتی که گرامر ( دستور زبان) تدریس و تمرین می شد ، فراگیران با توجه بیشتری به درس گوش می کردند . اما زمانی که به آنها واژه ها و متن (READING) تدریس می شد ، آنها با بی حوصلگی به درس گوش می د ادند و دقت و توجه کافی را نداشتند.

طبق ارزشیابی های مستمر در کلاس ، دریافتم که اکثر این دانش آموزان خوابگاهی هستند که نکته ای که توجه مرا بیشتر به خود جلب کرد این بود که آنها نکات گرامری را خیلی بهتر و راحت تر یاد می گرفتند و سوالات مربوط به گرامر ( دستور زبان ) را بهتر از قسمت لغات و درک مفاهیم پاسخ می دادند . پس از تحقیق و تفحص در مقاله ای به موضوعی برخوردم که نوشته بود: اکثر کسانی که در دوران مدرسه از زبان انگلیسی استفاده ای نمی برند به علت نا آگاهی از اهمیت آن است. همین افراد وقتی وارد دانشگاه می شوند و می بینند که زبان علم دنیا و اینترنت و رسانه ها انگلیسی است ، بیشتر انگیزه برای یادگیری زبان دارند . برخی به دنبال آموختن آن می روند ، برخی دیگر به همین شکل، فارغ التحصیل می شوند . بسیاری از دانشجویان حتی در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری درس را تمام می کنند، بدون آنکه توانایی ترجمه ی حتی یک متن انگلیسی ساده را داشته باشند چه برسد به متون تخصصی . و همان ها می شوند استاد دانشگاه . از آنجا که اکثر این دانش آموزان خوابگاهی و روستایی بودند و مشکلات زیادی را تجربه می کردند مانند استرس زیاد آنها در آغاز سال و تفاوت سطح سواد آنها با دانش آموزان شهری و امکان شرکت در کلاس های خصوصی را مانند دانش آموزان شهری نداشتند، بنابراین علاقه مند شدم تا این وضع را تغییر داده و زمینه ای فراهم آورد تا دانش آموزان بهتر و راحت تر واژگان و مفاهیم را درک کنند . فکر کردم تا با بهبود بخشیدن به توانایی درک مفاهیم در آینده ، این دانش آموزان هم موثر می باشم ، چون همان طور که ذکر شد ، واژگان و درک مفاهیم زبان انگلیس در دانشگاه ها و .... نیز برای آنها سودمند می باشد.

توصیف وضع موجود

اینجانب .. دبیر درس زبان انگلیسی … آموزشگاه …. شهرستان … می باشم . در این آموزشگاه اکثر دانش آموزان از سطح سواد و معلومات بالایی برخوردارند ولی متاسفانه مشکلاتی در بین دانش آموزان خوابگاهی به چشم می خورد. این دانش آموزان به دلیل استرس زیاد در اوایل سال و پایین تر بودن سطح معلومات آنها نسبت به دانش آموزان شهری نسبت به فراگیری درس زبان انگلیسی بی تفاوت و بی انگیزه بودند، که باعث گردیدبنده برای بهبود این وضعیت و تشخیص مسئله در اوایل سال تحصیلی ….از شاخص های کیفی و کمی جهت گردآوری داده ها استفاده نمودم....

منابع و مآ خذ :

  1. فضلی خانی، منوچهر. (1386) راهنمای عملی روش های فعال و اکتشافی در آموزش. تهران: آزمون نوین. چاپ دوم

  2. قاسمی پویا، اقبال.(1389) راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: پژوهشگاه آموزش و پرورش

  3. کمانگر ، کیهان (1390) نکاتی در مورد یادگیری آسانتر مطالب www.aftab.ir آفتاب

  4. لطف آبادی، حسین.(1389) روان شناسی تربیتی. تهران. سمت. چاپ چهارم

اقدام پژوهی دبیرزبان انگلیسی چگونه توانستم در مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان خوابگاهی انگیزه بیشتری در درس زبان انگلیسی ایجاد کنم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 26صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود اقدام پژوهی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما