دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی آماده و نمونه اقدام پژوهی مربوط به کلیه پست های سازمانی

محل لوگو

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اقدام پژوهی دبیر شیمی

اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

اقدام پژوهی دبیر دینی عربی

اقدام پژوهی خدمتگزار

اقدام پژوهی مربی بهداشت

اقدام پژوهی مدیر

اقدام پژوهی معاون عمومی

اقدام پژوهی معاون اجرایی

اقدام پژوهی معاون آموزشی

اقدام پژوهی معاون فنی

اقدام پژوهی معاون پرورشی

اقدام پژوهی مشاور

اقدام پژوهی دبیر تاریخ

اقدام پژوهی دبیر هنر

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اقدام پژوهی سرپرست خوابگاه

اقدام پژوهی انباردار

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر فلسفه و منطق

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کودکیاری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته چاپ

اقدام پژوهی هنرآموز رشته صنایع دستی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته حسابداری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساخت و تولید

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تاسیسات

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکترونیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کامپیوتر

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نمایش

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقاشی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته خوشنویسی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تربیت بدنی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته گرافیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساختمان

اقدام پژوهی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 323
  • بازدید دیروز : 1277
  • بازدید کل : 487274

اقدام پژوهی دبیردینی چگونه توانستم کمرویی را در شهاب برطرف سازم؟


اقدام پژوهی دبیردینی چگونه توانستم کمرویی را در شهاب برطرف سازم؟

اقدام پژوهی دبیردینی چگونه توانستم کمرویی را در شهاب برطرف سازم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 23صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

مقدمه

اکثر دبیران و مسوولان مدارس، در طول خدمت آموزشگاهی خود با دانش آموزانی برخورد می کنند که رفتارهایی متفاوت با سایر همکلاسان از خود نشان می دهند. یکی از این رفتارها که نگرانی بزرگترها را برمی انگیزد مشکل کمرویی و گوشه گیری دانش آموزان است که در گستره وسیعی جای می گیرد که با سکون، سکوت، غمگینی و درخود فرورفتگی و انزوا همراه است. روان شناسان، کمرویی و گوشه گیری را رفتاری ناسازگارانه تلقی می کنند که بعضاً مزمن و با دوام است. این رفتارها سازگاری دانش آموز را با مشکلات زیادی مواجه می کند و برای زندگی سایر اشخاص که به نوعی با دانش آموز در تماس هستند، عامل مزاحمی به حساب می آید.

کمرویی و کناره گیری دانش آموز، کوششی برای خودداری از ارتباط با محیط اطراف است. دانش آموز کمرو و گوشه گیر ممکن است از برقرارنمودن تماس با افراد و شرکت در فعالیت های اجتماعی، تقلیل یافتن علائق ذهنی و عاطفی به محیط خارج همراه باشد. این دسته از دانش آموزان ممکن است از موقعیت هایی مانند؛ شکست، انتقاد، کمبود، اعتماد به نفس، دستپاچگی یا تحقیر و ترس داشته باشند.

دانش آموزان کمرو و گوشه گیر معمولاً از داشتن دوست محروم هستند و یا تک دوست بوده و بسیار به آن ها وابسته می باشند و به طور کلی از بودن در کنار هم سن های خود لذت نمی برند و به فعالیت های گروه علاقه نشان نمی دهند. متأسفانه دانش آموزان کمرو و کناره گیر معمولاً موردتوجه قرار نمی گیرند، علت نیز آن است که نسبت به دانش آموزان دیگر، کمتر توجه اطرافیان را به خود جذب می کنند. روابط اجتماعی این دسته از دانش آموزان در مقایسه با همسالان در عملکردهایشان دچار کمبود و کاستی است و احتمالاً حالت هایی از افسردگی و ناشادی را تجربه خواهند کرد و با مشکلات آموزشی خود، مواجه خواهند گردید.

خجالتی بودن یا گوشه گیری ممکن است بخشی از شخصیت کلی یک دانش آموز بوده ، با پاسخ خاص موقعیتی به یک عامل استرس زای مخصوص باشد. دانش آموزان می خواهند بدانند که دیگران در مورد آنان چه می گویند، مخصوصاً درموقعیت های اجتماعی ، که موجب می شود آن ها در معرض دید قرار گرفته ، از نظر روان شناسی بی دفاع باشند. انواع دیگری از عدم تطابق اجتماعی ممکن است از یک تجربه خاص یا علل محیطی ناشی شود. بعضی از دانش آموزان به سبب این که والدینشان به ندرت با آن ها گفت و گو می کنند یا به ندرت آن ها را با این گونه موارد به طور شفاهی آشنا می سازند یا این که شانس کار کردن گروهی با دوستانشان را نداشته اند، از مهارت های ارتباطی موثر بی بهره اند.

بیان مسئله

کمرويی مقوله ای ناروشن است که هرچه به آن نزديک شويم تنوع بيشتری در آن مشاهده می کنيم . پس برای درمان و مقابله با آن بايد شناخت بيشتری از مضمون آن داشته باشيم .

هميشه در کلاس دانش آموزانی هستند که خودشان را در حصار کمرويی زندانی می کنند و توانايی آن ها به علت کمرويی ناشناخته باقی می ماند .بعضی از اوليای دانش آموزان از اطن وضعيت اظهار نگرانی می کنند و از دبیر فرزندشان تقاضای راهنمايی و کمک دارند ....

فهرست منابع

1- شارتيه ، ژان ، «کمرويي و راه های درمان آن » ، ناشر : مترجم ، 1373 .

2- قائمی ، علی ، «خانواده و نابسامانی های روانی» ، انتشارات اميری ، 1374 .

3- شفيع آبادی ، عبدالله ، «راهنمايي و مشاوره دانش آموز» ، انتشارات تهران ، 1372 .

4- احمد وند ، محمدعلی ، « روانشناسی بازی» انتشارات پيام نور،1372 .

5- حسين نژاد ، محمد ، «مشاوره با دانش آموزان» انتشارات سپند هنر ، تهران 1379 .

6- خاکيه ، پرويز ، «روانشناسی دانش آموز» انتشارات آشنا ، تبريز 1372 .

7- احمد وند ، محمدعلی ، مهجور ، سيامک ، «آشنايي بافعاليت های اجتماعی» انتشارات پيام نور 1380 .

8- «ماه نامه رشد آموزش متوسطه اول» شماره 41 ، انتشارات کمک آموزشی ، 1380 .

9- « ماه نامه رشد آموزشی در رشد تکنولوژی» شماره 127 ، انتشارات دفتر کمک آموزشی 1379 .

10- « نشريه ماهانه پيوند» شماره 255 ، انتشارات دانشگاه تهران 1379 .

اقدام پژوهی دبیردینی چگونه توانستم کمرویی را در شهاب برطرف سازم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 23صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود اقدام پژوهی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما