دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی آماده و نمونه اقدام پژوهی مربوط به کلیه پست های سازمانی

محل لوگو

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اقدام پژوهی دبیر شیمی

اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

اقدام پژوهی دبیر دینی عربی

اقدام پژوهی خدمتگزار

اقدام پژوهی مربی بهداشت

اقدام پژوهی مدیر

اقدام پژوهی معاون عمومی

اقدام پژوهی معاون اجرایی

اقدام پژوهی معاون آموزشی

اقدام پژوهی معاون فنی

اقدام پژوهی معاون پرورشی

اقدام پژوهی مشاور

اقدام پژوهی دبیر تاریخ

اقدام پژوهی دبیر هنر

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اقدام پژوهی سرپرست خوابگاه

اقدام پژوهی انباردار

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر فلسفه و منطق

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کودکیاری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته چاپ

اقدام پژوهی هنرآموز رشته صنایع دستی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته حسابداری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساخت و تولید

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تاسیسات

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکترونیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کامپیوتر

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نمایش

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقاشی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته خوشنویسی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تربیت بدنی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته گرافیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساختمان

اقدام پژوهی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 564
  • بازدید دیروز : 1062
  • بازدید کل : 197642

اقدام پژوهی دبیرشیمی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان


اقدام پژوهی دبیرشیمی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از  فناوری اطلاعات ( IT )  بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

اقدام پژوهی دبیرشیمی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در قالب ورد و قابل ویرایش در 47صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

مقدمه

عصر كنوني را به دليل افزايش اطلاعات علمي و فناوري هاي نوين كه همه اركان اجتماعي و زندگي روزمره را دگرگون كرده است، عصر اطلاعات و ارتباطات ناميده اند. انقلاب اطلاعاتي، پيشرفت روزافزون علم و موضوع جهاني شدن، عواملي هستند كه ضرورت پرداختن به موضوع مهم «نوآوري براي ايجاد تحول در آموزش» را دوچندان مي كنند. معلم به سبب سروكار داشتن با امر آموزش و تربيت فرزندان اين مرز و بوم بايد به طور مستمر، همگام و هماهنگ با تحولات كشور، روش ها و راهبردهاي آموزشي و تربيتي خود را تغيير دهد.

با اين كه به طور كلي پايه و اساس تحولات تعليم و تربيت در جهان، از علم و فناوري نشأت مي گيرد، ولي در عمل ثابت شده است كه اغلب تحولات بزرگ در آموزش و پرورش، ريشه در تجربيات و تلاش علمي و عملي معلمان هوشمند و آينده نگر داشته اند. امروزه معلمان توانسته اند با به كارگيري علم و فناوري هاي جديد اطلاعاتي، روش هايي نو خلق كنند و كلاس درس را از محدوده چهارديواري خارج كنند و با ساير مراكز علمي و آموزشي جهان مرتبط سازند. يكي از اين دگرگوني هاي شگفت آور در كلاس درس اين است كه، امروزه كلاس هاي درس در فضايي قرار گرفته اند كه هر آن مي توانند با هر نقطه اي از جهان ارتباط برقرار كنند. از اين رو، ديگر نمي توان از روش هاي معمول آموزش انتظار معجزه داشت و به آن ها پاي بند بود. با توجه به تحولات عظيمي كه هر لحظه در كشور رخ مي دهند، آموزش و پرورش، به ويژه معلمان، بايد هماهنگ و همسو با تحولات كشور گام بردارند و در اين ميان، روش ها و رويكردها و نگرش هاي آموزشي خود را متناسب با تحولات كشور و پيشرفت هاي جهاني تعليم و تربيت نوسازي كنند. در حقيقت معلمان به جاي تقليد و تبعيت از برنامه ها و الگوهاي آموزشي بيگانگان، بايد تلاش كنند جهش خلاقانه اي در نهاد آموزش و پرورش به وجود آورند.

در سال هاي اخير، برخي از كشورهاي مسلمان در حال توسعه، با استفاده از نوآوري هاي آموزشي نظير تلفيق رشته هاي درسي بهره گيري از علم و فناوري، توسعه پژوهش در آموزش، ايجاد مدارس هوشمند و مجازي، توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در مدرسه ها و ...... توانسته اند، بسياري از موانع را بردارند و از آموزش و پرورشي پيشرفته برخوردار شوند. نتيجه تجربيات اين كشورها نشان مي دهد كه در امر آموزش، تغيير نگرش معلمان، بسيار مؤثرتر از توسعه ابزارهاي جديد آموزشي است. به ديگر سخن، تحول در آموزش و پرورش بايد از معلم و كلاس درس شروع شود.

هرگز دور از انتظار نيست كه فناوري اطلاعات و ارتباطات، تنها پس از دو دهه بعد از ظهور، به اين اندازه بر مبادله اطلاعات، آن هم به صورت online در عرصه ها و ابعاد گوناگون زندگي بشري تأثير بگذارد و هر روز، بيش تر و سريع تر از ديروز بر محدوديت هاي زماني و مكاني غلبه كند، مرزهاي جغرافيايي را در هم نوردد و جهان را در چنگال كاربران خود قرار دهد. در عين حال بتواند پا به ميدان تعليم و تربيت بگذارد و از جمله، آموزش شيمي را به گونه اي باور نكردني متأثر سازد.

حجم بالاي اطلاعات علمي – آموزشي ارائه شده و قابل دسترس در هزارها پايگاه اينترنتي، بهره گيري از عكس و تصوير، نقاشي متحرك، فيلم و فايل هاي صوتي و ديگر رسانه ها آن هم در فضايي تعاملي، در كنار ارائه مقاله هاي علمي – پژوهشي فراواني كه در نشريات معتبر در زمينه استفاده بهينه از اين امكانات منتشر شده است، همچنين برگزاري همايش هاي ملي، منطقه اي و بين المللي حقيقي يا مجازي در زمينه استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش شيمي، گوياي آغاز پديده اي نو در آموزش اين شاخه مهم علم تجربي است. رويدادي كه پژوهشگران اين عرصه از آن با عنوان «جهاني شدن آموزش شيمي» ياد مي كنند.

شايد مفهوم جهاني شدن در عرصه تجارت و رقابت همه كشورها در پيوستن به سازمان تجارت جهاني از يكسو و چالش هاي ناشي از جهاني شدن اقتصاد و تأثير نامطلوب آن بر شرايط كار و زندگي مردمان برخي كشورهاي عضو، جهاني شدن در هر زمينه اي را در افكار عمومي، اقدامي با تبعات نامطلوب و چه بسا مخرب جلوه دهد. اما مانند هرپديده نوظهور ديگري بايستي با مطالعه دقيق، نگاهي همه جانبه گرايانه و البته با احتياط، جنبه هاي مثبت و منفي جهاني شدن آموزش شيمي را بررسي كرده، و سپس در راستاي تحقق آن گام برداشت. اقدامي كه به دليل ارتباط تنگاتنگ با عرصه تعليم و تربيت مي تواند از حساسيت هاي ويژه اي نيز برخوردار باشد. دغدغه هايي كه سياستگزاران عرصه هاي ديگري همچون عرصه فرهنگي، اجتماعي و سياسي را نيز فرا گيرد.

در حال حاضر، آموزش شيمي در كشور موضوعي ملّي تلقي مي شود كه پس از نيازسنجي هدف هاي آموزشي تعيين مي شوند و روش ها و رويكردهاي لازم براي تحقق
آن ها در قالب راهنماي برنامه درسي تبلور مي يابد. سپس مواد آموزشي گوناگون از جمله كتاب درسي براساس برنامه درسي مصوب و اعتباربخشي شده طراحي و توليد شده، جهت به كارگيري در فرايند تدريس، راهي كلاس هاي درس در سراسر كشور مي شود. اما با كمي درنگ پرسش هاي بسياري به ذهن خطور مي كند؛ جهاني شدن آموزش شيمي به چه معناست؟ چگونه روي مي دهد؟ شرايط لازم براي وقوع آن چيست؟ چه نتايج مثبت و احتمالاً تبعات نامطلوبي براي نظام تعليم و تربيت ما در پي خواهد داشت؟ آيا هم اكنون اين فرايند آغاز شده است و ما درگير آن هستيم؟ يا هنوز در پله نخست آن ايستاده ايم؟ اگر بخواهيم با اين تحول همگام شويم، از كجا و چگونه بايد آغاز كرد؟ هزينه مورد نياز براي ايجاد اين هماهنگي چقدر است؟ و .....

كارشناسان مجرب آموزش شيمي در جهان بر اين باورند كه اينترنت نقشي كليدي در فرايند جهاني شدن آموزش شيمي ايفا كرده و مي كند و توليدات علمي – آموزشي معتبر ارائه شده در اين شبكه جهاني به همراه شرايط تعاملي استفاده از آن ها توانسته است بستر مناسبي را براي تحقق اين امر فراهم آورد. در عين حال همه آن ها زبان انگليسي را به عنوان زباني علمي و فراگير مي شناسند كه به كارگيري آن مورد قبول اكثر كشورهاست و در اين عرصه نيز قابليت هاي چشمگيري از خود نشان داده است. به اين دلايل مبادله اطلاعات با اين زبان مشترك را به منظور حركت در مسير جهاني شدن آموزش شيمي لازم دانسته، ضمن آن كه باور دارند جهاني شدن فرايندي دوسويه است و بايستي همه كشورها ضمن مصرف، در توليد اطلاعات قابل ارائه در شبكه جهاني وب مشاركتي فعال داشته باشند.

توصيف وضعيت موجود

اینجانب ……… ، دارای لیسانس شیمی ، ……. سال است كه به عنوان دبير شيمي در مدارس شهرستان ………. تدريس مي كنم. مدرسه تثبیتی من در سال تحصیلی ..-.. ، دبیرستان …. بود که مدرسه مورد پژوهش من در این تحقیق می باشد .

تدريس علوم پايه از جمله شيمي از دشواري هاي خاص برخوردار است. يكي از مشكلات عمده در تدريس اين درس، تنوع مطالب و عنوان ها در آن است. چنان كه، در آن با مفاهيم، مسايل، موارد آزمايشگاهي و جنبه هاي كاربردي روبرو هستيم و به هم پيوستگي مطالب و عدم درك عميق موضوعي سبب ضعف در يادگيري مي شود. همچنين اگر دانش آموز در پيش نيازهاي درس خاصي مهارت كافي نداشته باشد، به دشواري مي تواند به يادگيري مباحث در سال هاي بعد ادامه دهد.

كتاب هاي شيمي داراي مزايا و معايبي مي باشند كه بايد در حين تدريس به آن ها توجه كرد. ابتدا مزاياي اين كتاب ها را بيان مي كنم. مثلاً در اين كتاب ها به مشكلات روز دنيا پرداخته شده است و فاصله موضوعي ميان كتاب هاي درسي با كتاب هاي دانشگاهي بسيار كاهش يافته است. در ضمن از طرح مسايل پيچيده كاسته شده و به مفاهيم بنيادي بيش تر پرداخته شده كه بسيار مفيد است. در تأليف كتاب ها از منابع معتبر داخلي و خارجي استفاده شده است و از نظر تعداد شكل، نمودار و جدول هاي مناسب، كتاب ها مفيد و غني هستند. اين كتاب ها ظاهر نسبتاً خوبي دارند و حتي در حاشيه ها جاي كافي براي يادداشت مطالب لازم وجود دارد. بخش هاي «بيش تر بدانيد» كه در متن كتاب آمده است نيز نه تنها براي دانش آموزان، بلكه براي معلمان بسيار سودمند است.

اما اين كتاب ها معايبي نيز دارند. مثلاً مطالب آورده شده در كتاب ها پيوستگي ندارند. حجم شيمي آلي كم شده است و اطلاعات ناقصي از آن ارائه شده است. ارتباط عرضي ميان كتاب هاي شيمي و فيزيك وجود ندارد. به طوري كه سطح كتاب شيمي پايين تر است. با كمرنگ شدن نقش آزمايشگاه، علم شيمي به خوبي آموخته نمي شود. در كتاب هاي شيمي، اشكالات چاپي بسياري ديده مي شود.

كتاب شيمي(1)، كتاب خوبي است اما اختلاف فاز زيادي ميان مباحث درسي اين كتاب با كتاب هاي شيمي سال هاي بعد مشاهده مي شود.

در كتاب هاي شيمي محتوا ارائه شده اما اين محتوا براي معلم تحليل نشده است. در اين كتاب ها مرجعي معرفي نشده است. به طوري كه در بعضي مواقع معلم به درستي مطلب شك مي كند و منبعي براي برطرف كردن شك خود در دسترس ندارد. كتاب هاي شيمي داراي كتاب معلم و CD آموزشي نمي باشند.

مشكل ديگري كه معلم با آن مواجه است ارزشيابي مي باشد. كنكور سراسري و آزمون نهايي سبب شده است كه معلمان ندانند چگونه ارزشيابي را به عمل آورند. درس ها با يكديگر ارتباط عرضي چنداني ندارند. مثلاً دانش آموز هنوز در رياضي نمودار را نخوانده است ولي در شيمي بايد از آن استفاده كند.

بزرگ ترين مشكلي كه كتاب هاي درسي دارند نبود يا كمبود مسئله هاي برگزيده در پايان فصل هاست. كارشناسان آموزشي از معلمان انتظار دارند كه تدريس با رويكرد فعال داشته باشند. اما آيا كتاب ها واقعاً رويكرد فعال دارند؟

امروزه در دنيا روي فناوري و بسته هاي آموزش كار مي كنند. اما آيا در كشور ما امكانات محلي به معلم اجازه تدريس با رويكرد فعال را مي دهد؟

بنا به دلايل متفاوت بعضي از شيوه ها را نمي توان پياده كرد. براي نمونه مقررات مدرسه اجازه نمي دهد كه به راحتي بتوان با دانش آموزان در سايت هاي شبكه اينترنت كار كنيم. ضمناً بايد به خواسته هاي خانواده ها از معلم نيز توجه كرد. همه آن ها انتظار دارند كه فرزندانشان در دانشگاه قبول شوند.

با تمام اين تفاسير امسال نيز مانند سال هاي قبل تمايل داشتم كه كلاس شيمي براي
دانش آموزان كلاسي با شور و نشاط و باانگيزه باشد. در صدد يافتن راهي بودم كه با توجه به انتظارات والدين و امكانات مدرسه از روش هاي نوين مناسب براي تدريس استفاده كنم، موضوع جهاني شدن آموزش شيمي را در نظر داشته باشم و موجب رشد خلاقيت دانش آموزان شوم.

پس از 17 سال تدريس شيمي به اين نتيجه رسيدم كه اگر دانش آموز مستقيماً در امر ياددهي و يادگيري دخالت كند و با آن درگير شود نتيجه مطلوب تري به دست خواهد آمد. بايد توجه داشت آن چه كه در فرايند ياددهي و يادگيري نقش اساسي دارد، فعاليت و شركت مستمر و جدي فراگيران با حضور فعال آن ها در جريان يادگيري است.

اگر علوم و نظريه هاي آموخته شده در حين آموزش، با عمل همراه شود، فرد آموزش ديده صاحب درك، فهم، تعقل و مهارت مي شود و به مسايل با ديد انتقادي مي نگرد، آن ها را تجزيه و تحليل و تركيب مجدد مي كند و به فردي منتقد و صاحب رأي تبديل
مي شود. بايد توجه كرد كه يادگيري، با حفظ مطالب و نقل آن ها متفاوت است. يادگيري هنگامي صورت مي گيرد كه فراگير، خود تجربه كند و در نتيجه تجربه، تغييراتي در افكار، عادت ها، تمايلات و اعمال او ظاهر شود.

هدف از آموزش علوم تجربي، پرورش مهارت علمي و مؤثر در دانش آموزان است. ضرورت استفاده از تدريس فعال بر همگان مشخص است. اما هيچ روشي به تنهايي براي آموزش دروس تجربي از جمله شيمي كافي نيست، بايد از تركيب روش هاي گوناگون براي آموزش اين دروس استفاده كرد.

امسال دومين سال تجربه تدريس خود در شيمي2 را پشت سر گذاشتم. همانطور كه همه دبيران شيمي مي دانند تدريس شيمي2 نسبت به تدريس پايه هاي ديگر مشكلات خاص خود را دارد. سال گذشته كه اولين تجربه در تدريس شيمي2 را گذراندم با مشكلات بسياري مواجه شدم. بنابراين براي امسال برنامه ريزي هايي داشتم. تصميم گرفتم با جهاني شدن آموزش شيمي همگام شوم و با استفاده از نوآوري آموزشي، سهمي در ايجاد تحول در آموزش شيمي داشته باشم. يكي از نوآوري هاي آموزشي در جهت جهاني شدن آموزش شيمي استفاده ازفناوري IT وICT است. اما باشرايط موجود در مدارس چگونه مي توانستم، از اين فناوري استفاده كنم؟...

منابع مورد استفاده:

  1. آهنچيان، محمدرضا و ديگران (1383) اقدام پژوهي:راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.

  2. ارشدي، نعمت الله (1386) جهاني شدن و آموزش شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره بيست ويكم، شماره2، زمستان.

  3. اميري، محمدعلي ( 1369). تفكر درباره تحولات آينده آموزش و پرورش، تهران: انتشارات مدرسه.

  4. ايراني، يوسف؛ بختياري، ابوالفضل (1382) روش تحقيق عملي(اقدام پژوهي)، تهران،

    نشر لوح زرين.

  5. بايرم، اليزابت؛ بينگهام، مارگارت(1385) تلفيق فناوري در مدارس، مترجم، نونا حسن پور اينانلو، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست ويكم، شماره8، ارديبهشت.

  6. توكلي، معصومه (1385) آموزش مفهوم مول به روش مبتني بر IT ، رشد آموزش شيمي، دوره بيستم، شماره1، پاييز.

  7. چارياني، ابوالقاسم (1380) تأثير ICT بر برنامه ريزي درسي، دفتر برنامه ريزي و تأليف

    آموزش هاي فني و حرفه اي، كاردانش.

  8. خلخالي، مرتضي (1381) پرسش هاي مفهومي و مسايل چالش برانگيز در شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره پانزدهم، شماره4، تابستان.

  9. دلوز، ژاك (1380) آموزش براي قرن بيستم و يكم، ترجمه افتخارزاده، سيد فرهاد، تهران: انتشارات عابد.

  10. ديناروند، حسن(1382) مدارس در عصر اطلاعات، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره نوزدهم، شماره9، تابستان.

  11. ديناروند، حسن(1385) فناوري آموزشي در كلاس: تغييرات تدريجي، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست ويكم، شماره8، ارديبهشت.

  12. روش هاي فعال ياددهي يادگيري مبتني بر IT، دفتر برنامه ريزي و تأليف كتب درسي و دفتر آموزش و پرورش نظري و پيش دانشگاهي، بهمن 1383.

  13. طراحي مدارس هوشمند در مالزي، ماهنامه آموزشي، تحليلي، اطلاع رساني، مجله تكفا، شماره 5و 6، سال اول ، خرداد و تيرماه 1382.

  14. عطاران، محمد؛ شبيري، سيده فاطمه (1386) بهره گيري از نرم افزار كمك آموزشي فيزيك سوم دبيرستان و بررسي تأثير آن در پيشرفت تحصيلي و تعامل دانش آموزان در كلاس، فصلنامه تعليم و تربيت، سال بيست وسوم، شماره1، بهار.

  15. فلام، ويليام.دي. (2004) تنگناي فناوري، نويد و واقعيت رايانه در كلاس هاي ما، انتشارات انجمن نظارت و برنامه ريزي درسي.

  16. قاسمي پويا، اقبال (1382) راهنماي معلمان پژوهنده، تهران، نشر اشاره.

  17. كديور، پروين؛ زارع زاده، كمال (1386) مقايسه خودكارآمدي و خلاقيت در دانش آموزان كاربر اينترنت و دانش آموزان غيركاربر، فصلنامه تعليم و تربيت، سال بيست وسوم، شماره1، بهار.

  18. كريمي پور، محمدرضا (1381) آموزش متناسب با عصر اطلاعات، رشد تكنولوژي آموزشي، شماره7، فروردين ماه.

  19. كوچكي، خورشيد (1387) اهميت استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره بيست و يكم، شماره3، بهار.

  20. گدازچيان، فاطمه (1386) نوآوري در كلاس درس، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست و سوم، شماره5، بهمن.

  21. گرگ، كرسي (1384) آيا همه دانش آموزان مي توانند از اينترنت ياد بگيرند؟، مترجم توحيد صيامي، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيستم، شماره7، فروردين.

  22. لچس، وي وي. (1385) كاربرد چندرسانه اي ها در كلاس درس، مترجم فرشته شاه جعفري، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست ويكم، شماره7، فروردين.

  23. لركيان. (1384) پايان نامه كارشناسي ارشد، براي استراتژي هاي توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT ) در آموزش و پرورش در سه كشور استراليا، هنگ كنگ و فنلاند با تأكيد بر خط مشي، برنامه درسي تربيت معلم، با ارائه راهكارهايي براي توسعه نظام آموزش و پرورش ايران.

  24. مهرمحمدي، محمود (1386) فناوري اطلاعات و ارتباطات و نسبت آن با آموزش و پرورش، فصلنامه تعليم و تربيت، سال بيست و سوم، شماره1، بهار.

  25. متيو، نورمن (1382) فناوري اطلاعات، پيشرفت تحصيلي، مترجم فيروز رضاييان، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره نوزدهم، شماره9، تابستان.

  26. مشفق آراني، بهمن (1382) تحولات فناوري آموزشي در قرن بيستم، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره نوزدهم، شماره9، تابستان.

  27. مك نيف، جين و ديگران (1384) اقدام پژوهي، ترجمه محمدرضا آهنچيان، تهران، انتشارات رشد.

  28. يغما، عادل(1383) بازنگري در مفهوم و مباني فناوري آموزش، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيستم، شماره6، اسفند.

  29. http://daneshnameh.roshd.ir

  30. http://www.Education.Pww.Gor.Zar.Teliz.Pdf

  31. http://www.Unesco.Org

 اقدام پژوهی دبیرشیمی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در قالب ورد و قابل ویرایش در 47صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود اقدام پژوهی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما