اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی چگونه توانستیم با استفاده از روش نمایش خلاق دانش آموزان را در پایه دوم به درس ریاضی و فارسی ترغیب نماییم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 30صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی
بیان مسأله
در آموزش یادگیری به شیوه فرایندی این باور اساسی وجود دارد که فرایندهای شناختی مانند مشاهده دقیق، جمع آوری و پردازش داده ها و فرضیه سازی پیش بینی استنباط و ... اساس یادگیری را تشکیل می دهند. و به همین اساس در تدریس فارسی و ریاضیباید شرایطی فراهم شود تا این مهارت در یادگیرندگان تقویت شود و مکمل این یادگیری شرایط محیطی، ویژگی های یادگیرندگان، ضرورت های موضوع یادگیری، هدف آموزشی، هدف های یادگیرنده، نحوه سازمان دهی و ارائه موضوع و محتوای یادگیری، فعالیت یادگیرنده و مهم تر از همه شیوه ی تعاملی در فرایند تدریس مورد توجه قرار می گیرند.
شناخت علل افت تحصیلی و عوامل بی میلی و بی توجهی دانش آموزان به درس فارسی و ریاضی به معلمان و مسئولان آموزش و پرورش کمک می کند تا با به کارگیری راهکارهایی با ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان و از میان برداشتن موانع زمینه پیشرفت در درس فارسی و ریاضی را فراهم می آورد.
توصیف وضع موجود
اینجانب ..............مدت ..........سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و اکنون در پایه دوم ابتدایی در حال تدریس به تعداد ..... دانش آموز هستم. از آنجا که دروس فارسی و ریاضی در پایه دوم از دروس کاربردی در زندگی می باشد ،تصمیم گرفتم بوسیله راهکار های خلاقانه و روش تدریس ایفای نقش و نمایشی این مفاهیم را در دانش آموزانم نهادینه سازم. بنابراین تصمیم گرفتم که از طریق اقدام پژوهی یعنی پژوهش در عمل این کا ر را انجام دهم. حال با توجه به اینکه اقدام پژوهی دارای چرخه ای است که برای حل مسئله بوجود آمده باید این چرخه را انجام داد....
2ـ روش تدريس ریاضی و فارسی ، محمد بهروش ـ علياكبر جعفري ـ علياضغر دانشفر.
3ـ مجلات رشد نشر به وزارت آموزش و پرورش.
4ـ هاوسون وب ويلسون (1986) مدرسه در دهه 1990 ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.
5ـ مقاله نقدي بر روشهاي آموزش مقدمات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.
6ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.
7ـ مجموعه مقالات دومين كنفرانس آموزش كشوري، كرمانشاه.
8ـ مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس آموزش كشوري، مشهد.
9ـ رحماني، مهدي، اهداف آموزش چيست؟
10ـ تبريزي، غلارضا، ناتواني در يادگيري دانشآموزان ابتدايي.
اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی چگونه توانستیم با استفاده از روش نمایش خلاق دانش آموزان را در پایه دوم به درس ریاضی و فارسی ترغیب نماییم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 30صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.