دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی آماده و نمونه اقدام پژوهی مربوط به کلیه پست های سازمانی

محل لوگو

اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی

اقدام پژوهی دبیر شیمی

اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

اقدام پژوهی دبیر دینی عربی

اقدام پژوهی خدمتگزار

اقدام پژوهی مربی بهداشت

اقدام پژوهی مدیر

اقدام پژوهی معاون عمومی

اقدام پژوهی معاون اجرایی

اقدام پژوهی معاون آموزشی

اقدام پژوهی معاون فنی

اقدام پژوهی معاون پرورشی

اقدام پژوهی مشاور

اقدام پژوهی دبیر تاریخ

اقدام پژوهی دبیر هنر

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اقدام پژوهی دبیر علوم تجربی

اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اقدام پژوهی سرپرست خوابگاه

اقدام پژوهی انباردار

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر فلسفه و منطق

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کودکیاری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته چاپ

اقدام پژوهی هنرآموز رشته صنایع دستی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته حسابداری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساخت و تولید

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تاسیسات

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته الکترونیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

اقدام پژوهی هنرآموز رشته کامپیوتر

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نمایش

اقدام پژوهی هنرآموز رشته نقاشی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته خوشنویسی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته تربیت بدنی

اقدام پژوهی هنرآموز رشته گرافیک

اقدام پژوهی هنرآموز رشته ساختمان

اقدام پژوهی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1057
  • بازدید دیروز : 1061
  • بازدید کل : 282633

اقدام پژوهی آموزگارپایه ششم دبستان چگونه توانستم دانش آموزان پایه ششم را با روش های صحیح مطالعه مفید آشنا نمایم؟


اقدام پژوهی آموزگارپایه ششم دبستان چگونه توانستم دانش آموزان پایه ششم را با روش های صحیح مطالعه مفید آشنا نمایم؟

اقدام پژوهی آموزگارپایه ششم دبستان چگونه توانستم دانش آموزان پایه ششم را با روش های صحیح مطالعه مفید آشنا نمایم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 27صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

بیان مسئله

یکی از ابزارها و شیوه های رسیدن به این هدف ها و منابع آموزشی و علمی روزآمد در کنار کتاب های درسی و غیر درسی می باشد.

کتب و مجلات درسی و غیر درسی می‌تواند دست مایه‌ای برای فعالیت‌های تربیتی و پرورشی مدارس ، کمک به فرایند یاددهی و یادگیری ، ارزشیابی تحصیلی ، ارتقای نیروی انسانی از بعد دانشی و مهارتی خانواده ها و انجمن اولیا و مربیان باشد. وی همچنین ارتباط بین کتب و مجلات درسی و غیر درسی با سایر فعالیت های آموزش و پرورش را در ترویج فرهنگ مطالعه ، تقویت و ترویج هویت ملی و دینی ، نشاط ، شادابی و غنی سازی اوقات فراغت ، توسعه سواد خواندن ، ارتقای سطح دانش و رواج خلاقیت دانش آموزان بسیار مؤثر و سودمند می داند.

چند ویژگی اصلی کتب و مجلات درسی و غیر درسی را از دیگر مجله‌ها جدا می‌سازند :

1- در کتب و مجلات درسی و غیر درسی همانند سایر مجلات از تمامی شیوه های پرداخت موضوع و شگردهای جذب مخاطب استفاده می شود. اما تمامی این فعالیت ها در خدمت اهداف آموزشی است. به عبارت دیگر ، در کتب و مجلات درسی و غیر درسی مانند مجلات دیگر صفحه هایی به رویدادهای جالب ، سرگرمی ، جدول و بازی ، ظنز و فکاهی ، گفت و گو و گزارش اختصاص می یابد. اما طنز ، سرگرمی ، بازی و جدول های مجلات کمک آموزشی ، ضمن سرگرم کردن مخاطب و جلب توجه او به مجله ، مفاهیم عمیق آموزشی را نیز به او انتقال می دهند. برای مثال ، مخاطب یک مجله رشد ضمن پیمودن یک ماز ( مسیر مارپیچ ) با ساختمان لانه مورچه ها آشنا می شود ، با طی کردن مراحل یک بازی قوانین راهنمایی و رانندگی را می آموزد و با رنگ آمیزی چند تصویر کارتونی به اهمیت میکروب هایی که زباله ها را تجزیه می کنند و مواد مفید آنها را به طبیعت باز می گردانند ، پی می برد.

2- کتب و مجلات درسی و غیر درسی جایگزین معلم نیستند بلکه ابزار آموزشی قدرتمندی هستند که فضای معلم محور را تعدیل و دانش آموزان را در آموزش خودشان سهیم می کنند. راهنمای معلم از بخش های جدا نشدنی این مجلات هستند. در این راهنما اطلاعات مکمل ، طرح درس ، نمونه تدریس ، پایگاه های اینترنتی و کتاب های مرتبط با موضوع مطرح در هر شماره مجله ، در اختیار معلم قرار می گیرد.

3- کتب و مجلات درسی و غیر درسی فقط محتوا محور نیستند و صفحاتی از آن ها به فعالیت های جالبی به صورت پرسش های مروری ، کامل کردن یک نمودار ، یک بازی آموزشی سرگرم کننده یا ساختن وسیله آموزشی اختصاص می یابد.

4- اغلب کتب و مجلات درسی و غیر درسی نقش مهمی برای والدین در آموزش فرزندان خود ، به خصوص در مقطع پیش دبستانی و پایه اول ، قائل هستند و با گنجاندن فعالیت هایی در مجله ، که کودک به کمک والدین خود آنها را انجام می دهد یا تکمیل می کند ، آنان را در روند آموزشی کودک سهیم می کنند.

5- کتب و مجلات درسی و غیر درسی نثر روانی دارند. این مجلات به برنامه زبان آموزی کودک توجه دارند و هر شماره مجله را با واژگان و ترکیباتی می نویسند که کودک در دوره زمانی انتشار هر شماره آموخته است. واژه های جدید در راهنمای معلم فهرست می شوند و از معلم خواسته می شود آن واژه ها را همراه کودک در کلاس تکرار کند و نکات زبان آموزی آنها را یاد آوری کند. بنابراین ، مجلات کمک آموزشی به زبان آموزی کودک نیز کمک می کنند.

 

6- در کتب و مجلات درسی و غیر درسی تصویر سازی ، عکس ، جدول و نمودار بر جملات برتری دارند. در این مجلات تصویر بیش از جملات نقش انتقال مفهوم را بر عهده دارد. این ویژگی در کتب و مجلات درسی و غیر درسی پایه های نخستین بیشتر به چشم می آید. به علاوه ، با توجه به این که تصویر سازی در انتقال مفهوم از عکس کارآمد تر عمل می کند و از جایگاه آموزشی برتری برخوردار است ، حجم تصویر سازی های این مجلات بسیار زیاد است. البته ، بسیاری از عکس هایی که در این مجلات چاپ می شود بسیار جذاب و آموزنده اند.

توصیف وضع موجود

اینجانب .................. مدت .............. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت هستم و هم اکنون در سمت ...........آموزشگاه ........... شهرستان ............ در حال انجام وظیفه هستم. در پایه ...... این آموزشگاه..... نفر دانش آموز وجود داشت که مسئله عدم اطلاع آنها با روش ها و راهبرد های مطالعه ای و عدم یادگیری آنان و دیدگاهی که در بین همکاران و خانواده ها در خصوص این موضوع وجود داشت، مرا بر آن داشت تا با دقت بیشتر روی این موضوع کار کنم.

بدین منظور تلاش کردم تا کلاس ...... را بعنوان نمونه انتخاب کرده تا برنامه ها واقدامات لازم در این خصوص را آغاز کنم. . آنها دارای میزان عدم یادگیری زیادی بودند و علاقه ای به مطالعه و یادگیری نداشتند. با مراجعه به پرونده تحصیلی و تربیتی دانش آموزان و انجام جلسات مشاوره فردی تلاش کردم تا با وضعیت فردی، خانوادگی و برنامه مطالعه آنان بیشتر آشنا شوم.

پس از این اقدامات متوجه شدم که اغلب این دانش آموزان دارای برنامه خاصی برای مطالعه روزانه نیستند و حداکثر زمانی که برای مطالعه در نظر می گیرند چیزی حدود یک یا یک ساعت و نیم در طول روز است که زمان مناسبی به نظر نمی رسید و همچنین همه دروس را تقریباً با یک شیوه و روش مطالعه می کردند که بازده چندانی نداشت و موثر نبود. و لازم بود بتوانم راهکارهایی را در جهت یادگیری و مطالعه آنها به کار بندم . این بود که مطالعه کتب و مجلات درسی و غیر درسی به ذهنم رسید و تصمیم گرفتم سطح مطالعه و یادگیری آنها را از این طریق بالا ببرم. تا بتواند در پایان سال تغییری در وضعیت تحصیلی این دانش آموزان ایجاد کرده و از میزان عدم یادگیری آنان بکاهد. ...

منابع و مآخذ

1- آقازاده، محرم؛ راهنمای روشهای نوین تدریس، نشر آییژ، چاپ سوم 1386

2- احياي نقش راهنمايي و مشاوره اي معلمان؛ گروه مولفان: زير نظر سيد مختار موسوي؛ انتشارت تزكيه ، تهران، 1382

3- پژوهش در كلاس درس، ديويد هاپكينز، ترجمه وفايي و مرعشي، انتشارات دفتر پژوهش هاي فرهنگي، چاپ اول، 1384

4- ژان پیاژه،گفتگوی آزاد،کلود برنگیه، ترجمه محمود منصور و دادستان، چاپ دریا،1358،ص137

5- سنه، افسانه و آقازاده، محرم؛ فرهنگ مطالعه و پژوهش، موسسه فرهنگی منادی تربیت، چاپ ......1380

6- شجری، رضا؛ ادبیات کودکان در ایران، چاپ شریف، نوبت اول1384.

7- شعاري نژاد، علي اكبر ؛ فلسفه جديد تربيت ، تهران ، اطلاعات ، 1388

8- شكوهي ، غلامحسين؛ مباني و اصول آموزش و پرورش؛ مشهد ، به نشر، چاپ27،1385

اقدام پژوهی آموزگارپایه ششم دبستان چگونه توانستم دانش آموزان پایه ششم را با روش های صحیح مطالعه مفید آشنا نمایم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 27صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود اقدام پژوهی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما